~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Maria - 21 december 2010 20:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 21 december 2010 20:02

en del människor är så roliga....! säger en sak och breder ut om det och att och varför det är sååå bra........ och så går det några dagar, så kommer det omvända...! och då är DET såååå bra!!


herregud...... ja, nu ska jag försöka skriva det jag tänkte.........

Av Maria - 21 december 2010 18:31

vaknade imorse och trodde att det var måndag och att jag skulle upp och gå till terapin.............. fint............ jättekul.........

min t skrev kort på mailen till mig........... frågade hur det var............. ...önskar att det gick att skrika i ett mail...... för hela jag skriker................... jag dör.........


varit i stallet.......... det skulle inte vara någon där före mig idag... men tydligen var det någon som ridt kunnat klämma in...........

just när jag kom på vägen till stallet så ser jag hur H är på väg ut ut hagen......... jag ökade på stegen.... dels för att jag ville se HUR han tar sig ut...... men också för att det inte var någon på gårdsplanen.......... ridt kom med sin elev och svängde in på gården samtidigt som jag..... och jag ropade till henne att hon förmodligen hade en lös häst............. hon trodde mig nog inte... men jag hade sett rätt.......... när hon kom fram så hade H bara bakbenen innanför staketet......... jag kunde ju inte backa honom, för då hade han rivit ner det......... och när jag försökte gå och se hur benen var i förhållande till el-tråden, så lade jag ner.... för jag insåg att OM han skulle fastna så fanns det risk att jag skulle få mig en spark........... till slut gick han i alla fall ut helt och hållet, smidig som en liten ål............................ jag försökte få in honom i hagen utan grimma.... samtidigt som jag skulle backa hästarna som kom fram dit för att hälsa på mig................ gick såklart inte........... så jag gick in och hämtade en grimma... och då började H springa fram och tillbaka som för att retas................. "du kan inte ta mig!!!"................. till slut röt jag i åt honom och satte på honom grimman, och så lommade han snällt in i hagen..............

gick in i baracken och bytte om......... och när jag kommer ut så står H utanför hagen - IGEN............. han kan vara lite "het" och envis... men.. vi har speciellt förhållande......... han var nämligen den första häst jag hade hand om........

så jag känner liksom att han kan få tro att han är så "cool", men jag vet att jag kan få honom att underkasta sig - om jag "bara" menar allvar och verkligen visar det........

stängde in honom i hans box.... och så fick jag ta P...... hästen som eleven varit ute med............. så på med min hjälm och upp på hästryggen!

skulle få försöka mig på GALOPP igen.......... MEN - det gick inte den här gången heller................ jag är skänkeldöd.......... ja, JAG.......... inte hästen................ jag har ingen kontroll över min kropp och vad den gör........ kan inte ens känna om jag trycker till eller ej............. så.... jag behöver nog kroppskännedom........................

samtidigt har jag aldrig övat på att sitta ner i trav...... så även det är nytt och skumpigt................... jag känner när det blir rätt....... men jag har inte greppat det så pass att jag kan GÖRA så att det BLIR rätt.......... så.... det blev ingen galopp idag heller..............   

när varken jag eller ridt hade känsel i fötterna så gav vi upp och gick in......... mockade en box och pratade lite med hästarna...... så poff var tiden slut............ ridt fick sin julklapp........ tror hon blev ganska glad........ och det gjorde mig glad........

var just på väg att gå därifrån när jag kom på att jag glömt fråga om hur vi skulle göra på trettondagen............ vi hade ju bestämt sedan tidigare att jag skulle börja igen den 4 jan................. MEN..... då visar det sig att hon ändrat sig.............. så hon ställer in den veckan nu helt plötsligt........... och vips så försvann 1/4 av all återstående ridterapi.......................... blev helt förkrossad...... men... det är ju hon som bestämmer................ samtidigt känner jag att om JAG (eller ja FK) måste betala för inbokade tillfällen som inte blir av... ja, då borde väl något gälla åt andra hållet också............ det är liksom en av de stora anledningarna till att jag valde att stanna här hemma och bara vara borta över själva julen................. för den 4:e skulle jag ju till stallet, så det fanns ingen vits att stanna där över nyår............. men nu.... blev allt ändrat........ precis allt............

har lovat att hon ska få igen pengarna för de två gånger jag missade pga ingreppen... så jag har redan ansökt om pengar.......... men nu blir det ju för mycket i alla fall, eftersom hon kapar bort en vecka av den lilla tid jag har............. .......men som sagt.... det är inte mitt stall, mina hästar eller jag som bestämmer............... jag får bara vara tacksam för det jag får......


när jag kom hem hade posten hunnit komma.......... och där väntade än mer dåliga besked................. katastrof... faktiskt............ men eftersom det ev blir mediastorm kring det här så vill jag inte skriva oskyddat om det............

Av Maria - 21 december 2010 00:09

hon halkade och bröt armen i torsdags........ krossade en del av armbågen........... och sa inget..... bad inte om hjälp.... förrän i fredags......... när hon hade ordnat hundvakt...............

gråter......... för att det inte finns något jag kan göra............. för att.... hon inte hörde av sig............. samtidigt som jag förstår att hon har fullt upp med sig själv.....................

det värker i hjärtat.................. hon är den enda jag pratat med i telefon........... kommer aldrig glömma det........... aldrig............. jag grät.... hon grät.. där hon stod på båten............ hon räddade mitt liv........... hon vet det, men hon förstår det ändå inte............

kanske........ kan vi prata i jul............ om jag törs........ och om jag orkar... och om hon orkar.............. hon ska också vara ensam i jul............


nu ska jag lägga mig och blunda och hoppas att jag somnar in... och aldrig mer vaknar igen................

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards