~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Maria - 17 december 2010 18:56

fick totalt psykbryt... för jag insåg att det bara var fredag idag.... och helgen inte ens börjat........ så jag  for ner på stan............ in på bion eftersom jag inte bokat någon biljett och tänkte att det var bäst att fixa det direkt.......... och var så jävla rädd och nervös....... men killen som stod i kassan var trevlig...... så trevlig att jag fick en av sofforna längst bak för mig själv.....................


så in i en affär.... och biblioteket.................. höll på svimma............ det var fan i mig folk ÖVERALLT............. är hela jävla landet ute och handlar eller........................ fick panik och satt och väntade på filmen och stoppade i mig stesolid..............

såg "svinalängorna"...... med noomi och ola rapace........... den var väldigt gripande....... och.... för mig med min uppväxt så blev det nog än mer "personligt"................. så personligt att jag nästan började gråta...............

även om filmen inte är lik min uppväxt... så kände jag med barnen... kände igen....... vet hur det är......... den där rädslan............ skräcken.......... och att ständigt försöka laga allt.... och ta hand om alla.................. vara "stötdämpare".... och sophink.............


nu är jag hemma i alla fall........ har redan hinnit hetsäta........... så ja...... så bra kommer min helg att bli......................

  

Av Maria - 17 december 2010 11:35

tänkte försöka mig på att gå på bio igen............ trots förra skräckupplevelsen........... men jag har en fribiljett.... och de svarar inte på hur man gör när man använder den................ och jag har inte råd att betala för en biljett i onödan.......... så....... det blir inget.......

måste ut härifrån...... bort........ bara bort............ men..... jag har ingenstans att ta vägen..............

tänker dra ner rullgardinen och bara ligga i sängen och titta på film...............


  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards