~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 24 december 2010

Av Maria - 24 december 2010 23:18

NU har jag KANSKE fått nedladdningen från cdon att fungera............ var tvungen att döda hela filmen som jag laddat ner och ladda ner den igen......... skitkul..................... 

  

roade mig med att räkna hur många "on demand"-filmer jag hyrt genom åren......... och jag får det till........... 108 st............................ vaddå tragisk.............. andra går på krogen, festar, fikar, går på bio.......... men jag, jag hyr film hemma och ser på...... sitter och ugglar medan världen rullar på där ute.......... men saken är den att jag inte är intresserad av att supa skallen av mig.......... eller springa runt i stilettklackar och vara begravd under smink och fejk-skratta "kvinnligt" på en fest.......... det är inte jag!

höll på att dö när jag bodde i korridoren och jag och en annan tjej skulle ha filmkväll och gå och köpa något gott........... då var hon tvungen att duscha, sminka sig och byta om innan vi skulle gå och vara borta i 5-10 min........... "man vet aldrig om man träffar sin blivande pojkvän" sa hon glatt till mig......... jag svarade att om den pojkvännen inte skulle bli intresserad av mig pga att jag hade på mig mysbyxor och var osminkad, så vore jag ändå inte intresserad.......... fattar inte hur sådana människor som hon lever... springer de upp vid halv fem varje morgon för att bättra på utseendet tills dess att deras partner vaknar...........???

alltså, det vore jätteroligt att klä upp sig och känna sig fin - det är inte det jag menar...... men om man sätter det som standard, vad fan har man då att njuta och må bra av sen i andra sammanhang.......... se likadan ut en tisdagskväll hemma som en fredag när man är bortbjuden på middag hos några bekanta...... hur kul är det......... känns det ens BRA......???


mamma ringde till slut ikväll........ blev ett kort samtal för de var ju samlade allihopa så det var ett jävla liv.................. alla var nöjda med sina julklappar... det var ungefär vad jag fick ur dem innan de skulle duka fram tårta i glasverandan................ på ett sätt blir jag ledsen att de inte frågar hur jag har och har haft det idag....... men på ett sätt är det skönt, för då behöver jag varken ljuga eller tänka tanken på vad jag ska säga högt............ det är lättare att vara helt ensam än lite ensam........... i alla fall om man är van............


hade tänkt gå ut på promenad ikväll........ se om det skulle bli något litet norrsken......... men det var -29 grader förut....... och gissa om folk skulle stirra där de sitter tillsammans inne och har trevligt om en ensam tjej går förbi ute i kylan på julaftons kväll..................

  


nu ska jag se på film....... snart är julafton 2010 slut........... tack gode gud för det................. om jag vore kristen...............

Av Maria - 24 december 2010 19:34

stoppade i mig en andra omgång laxertab för 2 timmar sedan............. så där gick det åt helvete...................

Av Maria - 24 december 2010 15:22

jag blir så jävla förbannad! ska man behöva ha ett så pass välbetalt jobb och kunna planera om hela jävla julen pga att trafiken inte klarar vinterväder???

mår illa....... jävla kärring............. själv kommenterar hon inte ytterligare - och gissa varför, jo för att hon sitter väl och jäser med nära och kära framför en gigantisk julgran och mat som skulle räcka till alla uteliggare i stockholms stad.......

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8327494.ab

Av Maria - 24 december 2010 13:31

...och önskar alla en God Jul !


  

Av Maria - 24 december 2010 10:06

nu har änderna fått sin julklapp...... tärnade en formfranska och drog på mig täckbyxor och jacka och tryckte ner en mössa på skallen........ och så knallade jag dit och försökte fördela bitarna jämt... men jag tror inte att alla fick smaka ändå........... egentligen är det helt sjukt......... jag.. en julafton..... i pyjamas... går och matar gräsänder med formfranska.......................

  


skit samma....... nu är det som det är........... ska se på film och bara mysa nu......... och... försöka att inte ta några laxertab under julaftonsdygnet..............

Av Maria - 24 december 2010 09:01

..och här ligger jag i sängen i min lägenhet....... ska gå upp och ge kaninerna frukost..... och sen får jag se om jag lägger mig en stund igen eller om jag ska gå och mata änderna...... ge dem deras julklapp - en formfranska! astrid och tilda fick varsin fröstång igår, men de är inte direkt intresserade........... eller ja... astrid tyckte att det var jättegott... men när stången hängde och rörde på sig så att hon var tvungen att ANSTRÄNGA SIG för att kunna käka... ja, då gick hon och lade sig istället................ tilda tittade på mig som om hon tänkte "herregud människa... vad fan hänger du upp godis i taket för....... är du dum i huvet eller...."..............


var tvungen att logga in på csn igår...... och JA, min skuld ÄR borta! var tvungen att titta flera gånger.......... har redan gjort iordning papper till fk för att meddela "ändrade förhållanden"... även om det inte spelar någon roll egentligen...... för det kommer inte bli någon skillnad..........


.............vill bara skrika rakt ut, men jag ska inte det................... jag borde vara glad................. men pengar är verkligen inte allt..................

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards