~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Maria - 16 december 2010 23:11

finns det något bättre........... något som värmer själen mer............... som tröstar mer......... skänker mer glädje och livsvilja............... finns det någon slags kärlek som är större än det här............... finns det något annat man kan drömma om... mer än allt annat...............

nej...


Av Maria - 16 december 2010 18:31

var hos min t...... kunde inte hålla ihop mig när vi konstaterade att det inte är långt kvar till jul............. jag började storgråta................ sluddrade fram att jag inte vill fira jul........... aldrig mer......... inte efter att min syster gått bort.............. jag ser ingen mening med att bråka, stressa och köra helt slut på sig.... och sedan sitta ner och äta..... och så är det över............. allt jävla städande, inhandlande och inslagande av julklappar, matlagning........... vad är det värt när kärnan i familjen inte finns mer...............

jag får bara ont i magen och mår illa när vi ska äta julbord........ för det är meningen att jag ska ha tjatat på mina föräldrar om att min syster ska få komma hem - i alla fall julafton till juldagen...... och jag hjälper till att sköta om henne..... och så somnar hon vid julbordet och föräldrarna blir förtvivlade över att hon inte äter........ pappa suckar och pustar.... mamma är gråtfärdig.... men de grälar i alla fall inte........... till slut sitter bara jag, mamma och min syster kvar vid bordet.......... mamma har inte hunnit äta något...... så hon äter..... och jag tvättar och torkar av min syster i ansiktet och sätter dit ett dregelskydd........... och senare på kvällen så lägger de henne och drar igång syrgasen......... och medan familjen sedan sitter inne i tv-rummet så tassar jag ut...... och in till min syster där hon ligger, vaken eller sover........... tar hennes lilla, lilla hand.... och håller i den så att hon håller i pek- och långfinger på mig....... och så stryker jag henne över håret......... på kinden... fjäderlätt........... och viskar till henne... hur mycket jag älskar henne....... och... att hon inte får bli sjuk..... och inte får dö...............

..........men hon dog.

*gråter*


vi pratade också om vänskap....... och kunskap........... ödmjukhet...........

och så berättade min t vad min läkare hade sagt om mig...........  

tydligen så gillar hon min humor.................. för det var inte bara till mig som hon sa att hon tyckte att jag var rolig.........  jag har ju sååå lätt att vara sarkastisk och ironisk.... och att skämta om även svåra saker - när det passar och med en människa som det passar med.....

så min läkare har gapskrattat och talat om att jag skrivit att gynop som gjort att det inte ser jämnt ut där nere... inte spelar någon som helst roll - för jag har ju inga planer på att bli porrstjärna.......! jag skrattade både när läkaren och min t berättade att de tyckte att det var kul! man kan inte ta allt på så stort allvar hela tiden, utan man måste kunna skratta åt eländet.... och i det här fallet är det ju inte ens "elände", utan bara en pyttemini estetisk grej som ingen bryr sig över! så varför INTE bjuda lite på sig!!!


kom hem och kom på att jag har en fribiljett till bio...... men den är bara giltig tom mån........... letat film som en galning, men jag vill inte att den ska gå för sent på kvällen.......


sen hoppade jag på en buss till stallet - och då blev det precis busväder.............. så det blev ingen ridning idag......... och ridt hade mockat allt klart....... så jag hjälpte bara till att ge hästarna lunch........ och så gick vi in och tittade på en kyra-video...... det var jätteintressant! handlade om sits och balans.... men de pratade inte om vad man ska göra när man har en efterbliven sida av kroppen.......  


sen gick vi ut i stallet och fick ta ut "lillen.... A.... och borsta honom.......... sen tänkte ridt gå och öppna åt de andra hästarna så att de skulle komma in och få mat.... och hon frågade om jag kunde stå och se till så att alla kom till rätt box........... och nej, det VET jag att jag inte kan få 6 matgalna hästar att rusa in i rätt box......... så jag erbjöd mig att gå och öppna åt dem istället...........

  


sagt och gjort - och ridt fick dem inte heller att gå in i rätt boxar!

inte TROR jag ens att jag har en CHANS att "agera trafikpolis" på "autobahn för matgalna hästar" som rusar!

  


kom hem och drack typ en liter vatten.......... var helt uttorkad..... lax.tab som gör det................... och sen gick jag ut på youtube och letade efter ett klipp som ridt tipsat mig om........ jag vet inte om jag hamnade rätt..... men jag hittade bl.a det här:


tårarna bara forsar nu................... jag har alltid drömt om att rida barbacka över en sommaräng med en häst som är min bästa vän............ eller som de visar i klippet... på en strand........... och bara hålla ut armarna......... vara ETT med hästen....... och SVÄVA fram...................

...samtidigt så gäller det ju att vara lite objektiv också....... och... alla hästar lider ju inte av att bli sadlade..... tränsade..... ridna........... utan det mesta är ju upp till ryttaren.........


har fått kallelse till plastiken......... fick en tid så tidigt att jag inte skulle kunna rida de sista 4 gångerna i ridterapin................ så jag har bett att få ändra.............. tar jag det lugnt - eller inte får vara med - under en eller två ridlektioner så får jag väl överleva det.......... men jag SKA ha ett ordentligt avslut på ridterapin......... PUNKT.

jag skiter i om de stryker mig ur kölistan, trots att man får ändra tid 2-3ggr utan att bli det - då får väl min läkare skriva en ny remiss helt enkelt!

men de är aldrig omöjliga på plastiken........ så jag hoppas....................


nu ska jag dö lite................. och fundera på hur jag ska göra med bion.............

Av Maria - 16 december 2010 08:23

gustav fridolin som språkrör! ÄNTLIGEN!!!

hoppashoppashoppas att han blir det! OCH att de ändrar så att samma språkrör kan sitta fler ggr....... tänk han och maria wetterstrand - ojojoj! det vore kalas!!!

......och så är jag spy-less på att höra om "snöovädret" och varningar och allt som tillhör........ finns det inget annat att skriva och prata om??? är det nyhetstorka eller?????

"snöoväder" kallas "busväder" här... så vem bryr sig...........

känns som att de infört en massa varningar bara för att tågtrafik och andra ska ha något att skylla ifrån sig med............ vad fan, här kan de behöva bogsera varandra in i garaget för att det kanske kommit ½ m snö och det inte hunnit plogas ännu..... men det finns ingen reporter eller tv-team som bryr sig över det....... för det är VINTER....... ja, VINTER........ då är det kallt och nederbördern kommer oftast i form av snö....... och även om man är van vid regn istället, men får snö, så fattar väl ändå folk att det ÄR VINTER och är inte helt oförberedda..........


ska till min t idag på fm............ vet inte vad som kommer hända.... är för nära juluppehållet för att ta upp något jobbigt......... men det är så tungt nu att själva kroppen tar ordentligt med stryk........... så vad ska man göra.....................

sen på em ska jag till stallet......... om det inte skulle vara busväder.. och om lilltjejen före mig inte skulle vara där just idag......... så skulle jag få prova att galoppera............ men nu får jag vänta tills på tisdag........... det värsta med det är att.... OM prognoserna har rätt...... så blir det runt -30 grader............ och då är det varken hälsosamt eller roligt för vare sig häst eller människa att göra en sådan sak..........................

försöker ha tålamod.......... har ju januari på mig.......... men... tänk om det blir samma sak då............... ...ser bara hur antalet ggr minskar som sanden i ett timglas...................... bara de sista kornen kvar nu...........

.......hmm.... fick just en knäpp koppling........... "like sand through the hourglass - so are the days of our lives".............   

...och jag har inte ens sett ett endaste avsnitt............. herregud.........


började skriva packnings/checklista inför resan igår kväll................ får så stark ångest så jag bara vill dö bort..................... jävla fejkade familjemys-skit..................


vad fan ska man ha på sig idag.......... är 20 grader varmare än tidigare i veckan......................... i och för sig... min t vet om hur jag mår..... och jag har ju ytterkläder på mig tills jag kommer dit och sedan hem........ så det kvittar......


..jag har världens mest krävande kanin................ om astrid märker att jag är vaken så KRÄVER hon att få frukost........... enda sättet att lura henne är att låta det vara mörkt och vara tyst som en mus... och så andas som om man sover... röra lite på sig............... .....men nu vet jag att hon hört mig skriva... för hon hoppar runt i buren..... så snart säger hon till.................... och ja, där kom det!

kaninfrukost nästa!

säger som leann rimes sjunger......... "life goes on"...............

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards