~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Maria - 12 december 2010 23:00

jag utförde just dagens "tvättritual" med intimolja......... och när jag kom in i sovrummet och lade mig i sängen så tog jag fram spegeln............ kunde knappt andas..................

tittade..... och... det är bara ärrvävnad kvar....!!!

visst, det har inte läkt så som gyn sydde, MEN kroppen har "skött sig själv" och jag ser att det ändå har tagit ihop så pass att det inte är sårkanter... utan bara ärr......

vore jag religiös så skulle jag prisa gud!!!!!

tänk, allt sköljande med vatten... duttande med papper......... mjukisbyxor...... intimoljan......... det hjälpte.......... DET HJÄLPTE!!!!!!!

vem fan bryr sig över hur det ser ut!!! DET GÖR INTE ONT ATT GÅ LÄNGRE!!!!!!!

nu tänker jag glädjas åt det här, för det är ju det enda jag kan göra....... resten är ju... som det är......... katastrof................

men nu... en stund.... så skiter jag i det........ kan jag skita i det........ och glädjas - på mitt eget lilla sätt........ inget annat.....


är lite orolig för astrid....... tog ut henne... och tilda......... tilda sprang som en galning.......... men astrid gick bara iväg och lade sig............

jag gissar att hon sovit för lite.... brukar oftast vara så med henne........... men.... ändå blir jag livrädd............. TÄNK OM...................... ....jag som bestämt att det får räcka med att ha EN kanin när den dagen kommer...... men.... jag skulle ta livet av mig om astrid dog.............. jag älskar tilda också... det gör jag..... men hon är inte alls lika präglad av mig eftersom hon var äldre när jag fick henne............ astrid... är som en hund.......... hon och jag är "jämlika"....... och tilda är vår djupt älskade kaninvän.........


ja........ så har den här dagen gått............... imorgon har jag inte tid hos min t förrän på em................. känns skitjobbigt, minst sagt...... men hellre det än att jag får min tid halverad pga att hon ska göra något annat...........

vill hetsäta........... fylla magen med ett dussin leverpastejsmörgås med inlagd gurka på......... tömma 8st ravioliburkar................. trycka i mig 3st pizzor................ och sleva i mig glass, chokladsås och maränger............... vräka i mig pepparrotskött - och dillkött - med potatis och sås............. steka en nötstek sakta, med lök, koka grönsaker och potatis, och fylla ett helt bord och servera med hemmagjord vinbärsgelé................... och palt, minst 5st stora rejäla............

göra ett hål och sätta in en tjock slang i mig...... så att inget tas upp av kroppen........... utan bara ger den ångestlindrande känslan........ ruset......... men.... å andra sidan... så blir det väl kanske inget rus om jag inte stoppar i mig laxertabletter...........


...............fan vad jag är äcklig.........................


jaha... så länge varade den "glädjestunden"...................

Av Maria - 12 december 2010 09:43

...värmer upp lite med en bild utan blixt............. det ser inte riktigt lika hemskt ut då..................... har med mina gamla nissar för att "pigga upp".................



ok.......... och här kommer "hela härligheten"... i sin prakt....................



....om någon undrar så har jag gjort en egen liten "ljuskälla av en ljusslinga i en oval guldfiskskål.......... varför betala flera hundra för en grej som man kan göra så lätt själv.......... och så har jag en spegel på väggen bakom, som syns lite i första bilden....... det är ett gammalt, gammalt fönster som färgen är borttagen på, inoljat och så har jag satt fast de gamla beslagen på sina platser... och istället för glas så sitter det spegelglas i rutorna.............. jag ÄÄÄÄÄLSKAR gamla saker.... och fönster som man gör om till speglar är lite av en favorit........


btw............. hade helst velat göra huset blått..... men de tog slut på taket.... så jag hade bara gula kvar........................ gult = fult..............

Av Maria - 12 december 2010 09:08

...så jag försjönk i origami på youtube.............. tror att de spräckte högtalarna runt 23:30-tiden..... för sen lät det jävligt konstigt................ undrar hur många de var....... för de måste ha varit minst 30st.......... gissar fortfarande att de är samhällsvetare....... för det är inga "gorilla-vrål" som teknologer brukar ha............. de skulle förstås kunna vara naturvetare, men tjejernas beteende säger annat......... inte humanister heller.................. nej, jag tror på samhällsvetare................

det började lugna ner sig runt kl 01:30............ men när jag pluggade i ljudboken i öronen så spelade det fortfarande och då var klockan efter 2...........

de är så roliga........... vet att de kommer städa i eftermiddag....... dammsuga i trapphuset............ tycker det är gulligt och ansvarsfullt....

vill ärligt talat inte gå utanför dörren, för gissa hur det ser ut..................

jaja... ingen har ramlat ner från balkongen........ ingen har ringt på hos mig på porttelefonen............ de har inte haft festen i trapphuset........ och framförallt - de förvarnade att de skulle ha fest och lämnade mobilnr och talade om att om någon störde sig på oljudet så var det bara att ringa eller knacka på.......... och de hoppades att tomten skulle komma till dem vid jul trots att de skulle ha den här festen...... det gav mig en massa idéer.......... skulle vilja hänga en chokladask på dörren från "tomten" innan jag far på dagen före julafton.......... men å andra sidan så lär de inte vara här då, utan hos sina föräldrar.......

ja, jag veeet....... "mamma" igen............... små killar som tar sina första steg ut i vuxenvärlden via universitetet........... måsta tas om hand...... visa uppskattning för att de faktiskt tänker på sina medmänniskor/grannar........... jag är ju så knäpp så jag vill ge massa positiv feedback, och särskilt när de är så unga och "opräglade".............


satt och försökte få till en ros i papper igår........ och jag lyckas NÄSTAN...... men jag har ju fel papper också, så det är inte så följsamt och bra att vika.......... men, men............ ska nog göra några röda "liljor" och sätta fast på korgen till min t.......


nu ska jag fixa bild på mitt psycho-pepparkakshus och lägga upp här........!


mår bajs, men det är bara att bita ihop........... hetsåt och tog en massa laxertabletter igår............ funkar MINST lika bra som att ösa i sig stesolid............ men, just nej..... mitt liv blir ju det jag gör det till; jag bestämmer över allt, så jag måste välja att vara glad, lycklig och må bra............


...tänk om det vore så lätt.............

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards