~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Maria - 22 december 2010 20:24

har meddelat FK om att ridterapin är inställd 2ggr i januari......... och ordnat akuttid hos min t för att klara av det......... och så tänker jag ägna mig åt lite andra "själavårdande aktiviteter".............. plötsligt ringer ridt och menar att det bara var "förslag".... så vi kan ändra tillbaka till det som vi sagt från början.............. men det fick jag inte veta förrän jag kom hem.... har varit på biblioteket och på andra sidan stan för jag tänkte köpa en fejk-julgran........... och så handlade jag lite basvaror i matväg........... ....mer att laxera med andra ord........................


folk springer runt som galna hökar och attackerar sina byten helt utan nåd............. springer runt med den bästa skinkan i kundvagnen och släpper den i farten och öser ner varor med armarna............ och när vagnen kommer fram till mejerivarorna så kommer de springandes med en famn vörtbröd och en pepparkaksburk på skallen......... väl framme vid kassorna ska de ha en av varje sorts godis...... och så ska det bytas kö minst 3ggr eftersom de tycker att den hök eller gam framför är alldeles för långsam och har för många varor............. de har inga kassar med sig och av ren snålhet så tror de att de kan få ner en hel kundvagns innehåll i 2 små plastkassar................. sen ska den feta börsen fram............ och alla kuponger........ medlemskort ska dras............. och ska betalkortet med chip sättas i 5ggr för att kortläsaren strular.................. sen riva ner varorna som inte får plats i kassarna, och ut på puckelpist-parkeringen och springa så svetten lackar medan de kryssar mellan alla bilar som kommer, åker eller bara står still mitt i vägen som strandade valar.......................


eehhhh..... ja....

kom i alla fall hem och så pratade jag med mamma i telefon........ det var då jag såg att ridt ringt och smsat att jag "skulle svara när hon ringer".................   

ja, är mobilen på ljudlös i innerfacket på ryggsäcken så är det för det första inte så lätt........... för det andra behöver jag vara i princip nersövd för att våga svara i telefon...................

hon mailade också och jag läste och svarade medan jag pratade med mamma............. det enda vi pratar om är (o)vädret... typ............

ridt skrev i alla fall att vi nu helt plötsligt kunde ändra tillbaka till det som vi kommit överens om från början......... men grejen är ju den att jag redan fixat allt med FK, vården och resten..... och jag kan ju inte begära att folk ska ändra en gång till......... dessutom ska ridt till tandläkaren och så tror jag att hon ska iväg med A och hans gipsade hov en annan dag den veckan..... men det var ju de sakerna som hon gav som anledning till att det inte skulle bli något.....

jag fattar ingenting, men jag orkar inte bry mig........ mamma däremot blev uppjagad som f*n.............. hon sa att pappa ju tagit ledigt vid nyår beroende på hur jag skulle kunna vara borta utan att missa ridterapin........... hade han vetat om det här så hade han tagit ledigt längre och så skulle jag ha kunnat fixa biljetter till fjällen och träffa dem där........... och då kunde astrid och tilda ha följt med, eftersom deras burar är kvar i fjällen sedan i somras..................

menmen...........

jag får så jävla dåligt samvete............... trots att mamma säger att jag inte kan rå över vädret eller hur andra planerar eller inte planerar............ det fattar ju jag också.... men jag kan inte acceptera det.................... känns som att jag sviker mamma...............


............önskar verkligen att jag var död.......................

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards