~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Maria - 26 december 2010 23:09

jag SKA ner på stan på rean imorgon, och om jag hittar en finare jacka/kappa som passar så ska jag köpa den....... jag behöver inte ha bråttom....... och... ingen kommer se mig bland folket.............. jag kommer vara osynlig..........

jag ska lägga mig och lyssna på ljudbok och sova.......... försöka i alla fall.........

jag SKA INTE ta någon mer stesolid ikväll...........


jag ska skita i de som skiter i mig


.......och jag ska plugga till det jag vill när jag kan... och få ett liv värt att leva....... ......jag ska fortsätta försöka i alla fall....................


godnatt........ skitliv.........

Av Maria - 26 december 2010 21:24

upptäckte just en skyddad blogg............ funderade på att höra av mig och fråga om jag fick lösen...... men.... samtidigt så måste det ju gå "åt båda håll"........... och tydligen gör det inte det längre............

känns jävligt när man inte vet..... särskilt jag som är så paranoid.............. det är en sak om det bara skrivs om sig själv och sitt...... men jag tror ju såklart att det handlar om mig.............. särskilt då hela mitt liv förstördes pga illojalitet.......... det var vi mot världen... empatiska..... rättvisa........ etiska...... men sen när det drabbade mig....... så drog sig alla tillbaka.............. och jag mår ärligt talat illa av att folk inte vågade ta ställning som alltid annars... utan istället bara varit - och är - tysta.... och fortsätter ha kontakt med de som förstört så många år och så mycket..............

det är som att bli huggen med en gaffel i ryggen...... som vrids om varje gång jag exkluderas.............. "man kan aldrig lita på någon" skriker det inuti......... "skriv inte, prata inte" skriker en annan del......... men.. då har de ju vunnit.... det här min plats..... mina tankar..... mitt liv.......... quo vadis.... jag går ju här! och är det för svårt för någon att se att människor går sin egen väg på sitt sätt.... trots att det sägs tvärtom..... ja, då får det stå för dem.......

bara för att jag möter nya människor...... pratar... skriver........ gör stora framsteg........... så tänker jag inte låta mig hånas eller bli trampad på............

tror jag skrev det här förut......... det är under min värdighet........ och under min mognadsgrad............. så då är det väl bäst att gå skilda vägar när det inte passar............ problemet är bara att just nu går jag... och alla ser mig........ och jag har ingen aning om vad som sägs bakom lyckta dörrar.............

bränt barn skyr elden, heter det ju.... så självklart mår jag skitdåligt av det här............... en gång sviken av en vän... alltid sviken....... eller......?

önskar att jag kunde radera mina minnen...... min vetskap.......... för... det här river upp så många gamla djupa sår.................

varför inte bara skrika och skälla på mig...... knuffa mig mot stupet, öga mot öga............ men det krävs ju en hel del då..... och uppenbarligen saknas det hos den här andra parten.............

Av Maria - 26 december 2010 11:58

GÅ........ klä på dig och gå............. det tar runt en halvtimme........ så du klarar det................ klä på dig... lås dörren...... och gå........... du behöver inte ens borsta håret för ingen ser med mössan på..........

GÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards