~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Maria - 9 december 2010 23:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 9 december 2010 23:13

Jag är ju så uttömmande...... dränerande....... hopplös............. okultiverad...... dum..... omogen....... hjälplös................... ja, jag kan fortsätta hur länge som helst. Tänk att det är så viktigt för en del människor att se allt i svart eller vitt. Tro att allt är svart eller vitt. Jag lever i en nyanserad värld. Och jag har faktiskt ett liv. Ja, som jag inte skriver här. Tankar och händelser som jag inte skriver om på min blogg. Jag skriver dem i min dagbok och/eller pratar om dem i terapin. För att jag har ett liv utanför datorn.

Jag kommer aldrig acceptera människor som tror sig vara bättre än andra, kunna mer än andra, veta mer än andra. Jag tycker synd om dem för att de inte har ett mer nyanserat och bredare synsätt så att de kan se hur komplex människan är. Ingen kan veta. Och om någon kan veta, så är det personen själv. Inte någon annan. Läs hur många böcker som helst, hur många artiklar som helst, vad som helst. Det kvittar, för en individ är och förblir en individ.

Jag är glad och stolt över mitt humanistiska och vetenskapliga synsätt och kunskap som jag har om människovarelsen. Och faktiskt har jag kommit så långt att jag inte tar all skit längre. Jag sätter gränser. Jag vet vad som är bra för mig och rensar bort resten.

Vill människor leva ett svartvitt liv så varsågoda - det rör mig inte i ryggen. Jag tänker inte vara med och "leka", för jag är för nyanserad och välstrukturerad för det. Jag skulle aldrig sjunka så lågt i mig själv. Aldrig kasta skit på det sättet. Så håll på bara, roa er ni som vill. Bara ni lämnar mig och mina liksinnade ifred.

...och nej, jag är inte så dum som en del tror.

Av Maria - 9 december 2010 19:29

gick förbi "min gamla avd" på fm........ mycket mer är stängt och "avspärrat", så jag vet inte om de hittade mitt julkort hängandes på dörren...........

sen apoteket............ laxertabletter och så hämtade jag ut propavan och fluoxetin.........

gick till min t..... trots att jag inte tänkte göra det varken igår eller imorse.............. men... jag tänkte att det är ju bara att gå hem..............

grät och skrek efter bara en kort stund........ sen var jag på väg att gå därifrån........... för hon inser inte sina begränsningar.......... och jag orkade inte höra hennes påståenden om att hon "förstår".............. till slut målade jag upp en bild i tanken för henne...... bröt ner allt i mindre delar...... och DÅ..... DÅ förstod hon........... hon FÖRSTOD att hon inte kan förstå............

efter det gav hon förslag på vad jag kanske skulle kunna göra.............. men sa att hon förstod att min familjerelation och det inträffade gjorde att det inte skulle fungera...............

så då presenterade jag min plan......... som växt fram lääänge nu... men.. jag kan inte ljuga......... grät som ett såll...........

sa till henne att den allra sista utvägen skulle kunna vara att säga att det blivit fel...... att jag "bara varit på cellprov"......... och att de skickat fakturan till fel person och ställe..................... ....OM jag bara kunde ljuga..................

min t blev eld och lågor....... hon bredde ut det hela mer och mer med förklaringar till förklaringar.................. tårarna forsade nerför mina kinder....... för jag kan inte ljuga.......... och vill inte ljuga............ det är FULT och FEL att ljuga.............. alla andra kan ljuga, så länge det inte drabbar mig.......... men JAG kan inte... får inte.................

min t.... sitter med i sjukhusets etikgrupp där alla kliniker är representerade... och hon sa.... att som etikexpert...... så är det helt ok att dra till med den nödlögnen................ för jag har utsatts för det värsta som kan hända....... och.... då lättade bördan lite från mitt bröst...... för det betyder att hon kan stötta mig så att jag kan hantera och leva med lögnen............

så jag hällde i mig stesolid..... och skrev ett sms till henne som jag skickade när jag satt på bussen till stallet..................

hon ringde för 1½ timme sedan........... och hon köpte allt med hull och hår.................. tack gode gud........... och..... förlåt mig...................

har mailat hem till min t..... för hon ville veta hur det gick................ kunde inte vänta tills imorgon när hon kommer till jobbet...........


har äntligen hört av de som gjort fel................ de "beklagar" och ska "utreda" misstaget............... ja tacka fan för att de måste göra det när de är anmälda till både socialstyrelsen och polisen...............

jag har dessutom rekommenderat dem å det starkaste att göra en lex maria så fort som möjligt.......... med tanke på bevisen jag har så lär det inte dröja särskilt länge innan det är gjort...... om de inte vill verka som om de kört i skallen i röven och inte hittar ut.................


har haft det bra i stallet........ valde samma sega S idag.......... för jag gillar utmaningar................... idag lyckades jag i alla fall trava ett varv utan att stanna på hela spåret........ fick använda spö... och det gillar jag inte........... men i och för sig - jag lyckas ju mestadels peta till mig själv istället för hästen............  

jag har så jävla svårt med sitsen............ skänklarna är typ döda.... och på fel ställe................. det roliga var att han fick för sig att "dyka" och tvärstanna på ett ställe heeela tiden.... jag var inte alls beredd.... så jag blev lite pissed off................. MEN - till slut klarade jag i alla fall uppdraget.. även om det inte var bra............ ridt skällde ut S när han fick för sig att i princip ställa sig PÅ henne där hon satt vid stallväggen......... jag slet och drog i tyglarna men hon var tvungen att resa på sig och ryta i åt honom...........

har lärt mig att det funkar att säga ifrån ordentligt....... eller ja, det KAN funka.............. som när jag skulle hämta in S.................... L har blivit en trogen vän så han gick och nosade mig i nacken på vägen genom hagen.... var tvungen att gå i en snöhög - ifall om att han skulle halka och ramla över mig........... stannade och förklarade att det inte var han som skulle få följa med mig... och han STANNADE då.......................    

S var lika rolig som vanligt att få tag i.... han vet vad han heter, och när han hör sitt namn så drar han.................... och idag gav han sig på den största hästen i hagen...... och de började bråka............ och jag, dum som jag är, ställer mig på behörigt avstånd och ropar till dem att lägga av och att jag inte är så jävla dum så jag kommer gå mellan dem................... självklart förstod de vad jag sa.... eeeh......  

till slut hade jag fått nog....... såg att den störste hästen INTE VILLE bråka.... så jag gick dit och ryade i åt dem båda............... S sprang iväg men den andra hästen var ju förbannad så han sprang efter................. och efter dem kom jag....................   

när jag ställt mig i "rätt position" i förhållande till dem båda... och de andra hästarna................ så slängde jag med grimman och sög fast den största hästens blick.... och vrålade "nu lägger du av!!!! skärp dig!! jag menar allvar!!!!".......... och han tittade på mig och såg helt CHOCKAD ut................. som "var fick HON luft ifrån".............. så gick jag efter S som var på väg runt vindskydden för typ fjärde gången.... och röt i åt honom jävlar anamma.......... och han TVÄRSTANNADE.............. jag satte på honom grimman och han stod helt stilla......... och följde med mig när vi gick från hagen...............  

...och så ser han sådär ledsen ut.............. det gör MIG ledsen.............. samtidigt som det ju är hans "jobb"............ och han har blivit så fläskig så han behöver röra på sig............................


nu ska jag lägga mig under bolltäcket och dö..................

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards