~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 10 december 2010

Av Maria - 10 december 2010 20:41

...från teknikmagasinet........


Magic Garden

Av Maria - 10 december 2010 20:22

jag har gjort FYRA jävla satser med kristyr till pepparkakshuset................. de två första (jag gjorde dubbel) blev lite väl tjock och då exploderade plastpåsen som jag använde som "sprits".... så det rann och degade över hela händerna................... gjorde en dubbel sats till, men på mitt eget vis med mina egna "mängder"..... blev myyyycket bättre........

ska se om jag kan slänga över en bild från mobilen och hit, för.... det ser verkligen ut som att pepparkakshuset är gjort av en psykpatient!   

mamma säger att det ser "fint" ut..... jag svarade att det är "annorlunda"............. *asg igen*


nu har jag så stark ångest att jag hetsäter - igen..... känner igen det här så jävla väl................. "jag äter nu och äter inget imorgon.... då kan inte kroppen tillgodogöra sig alla kalorier...."..............

önskar att jag kunde   ................

Av Maria - 10 december 2010 15:01

det var vad min mamma sa när jag berättade att jag tänkte göra ett RIKTIGT pepparkakshus....... dvs använda kramelliserat socker som lim istället för smältlim........... *host, host...*

nu är väggarna ihopsatta...... men tack vare att hon skrämt upp mig så, så bestämde jag mig för att börja om.... rengöra pannan och sedan sätta igång med taket........ MEN... det är ju bara det att det tar 500 år innan sockret lösts upp så att jag KAN börja smälta och få på taket..........................


visade min t julkortet som "min" gamla avd fått...... och hon frågade - igen - om jag inte ska jobba som konstnär...............   efter en stund dök ett till mail upp... hon som skrev att hon inte skulle höra av sig om det inte var något alldeles speciellt........... hon frågade om hon fick visa mina målningar för en kollega............         

skrev att visst, det får hon......... för mitt namn står ingenstans där det är synligt..... så ingen vet vem jag är.........


hoppas att hon kommer tycka om det kort jag målat till henne.......... men... det är ju inte alls lika stort...........


det är riktigt mysigt ute nu.......... ganska kallt...... snövitt......... och klart...... mörkt................. ser månen bakom ett tunnt dimmoln............. får mig att tänka på Viktor Rydbergs "Tomten"............


Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.........

Av Maria - 10 december 2010 08:51

jag är fortfarande inte dum i huvudet eller har låg IQ......... btw...............

Av Maria - 10 december 2010 08:09

har sovit som en gris inatt..... första gången som jag vågat sova på mage efter ingreppen......... gud vad skönt! kan man hållass i ett stall och sitta och trava på en häst så måste ju stygnen hålla för att sovas på..... särskilt när de är så ordentligt tejpade och inpackade i tegaderm.......


får se om jag far och handlar på fm idag eller om jag gör det ikväll........ det skönaste vore att bara få det avklarat.......... men jag pallar inte komma dit mitt i "rusningen"......... inatt har jag drömt om en tassimo-maskin... fastän att jag aldrig ens sett någon.............. är nog för att min bror har en sådan och ska få "doser" för 400kr i julklapp.........


känner mig mer harmonisk idag...... inte lite spretig som igår.............   

men... det beror väl förmodligen på att jag fick ventilera hos min t och vara i stallet och få sega S att trava - även om det inte blev bra..... och mamma köpte lögnen med hull och hår............. ...det känns både skönt och jobbigt.............


lääägenheeet...... jag vill flytta!!! NUNUNU............. men folk trivs ju så jävla bra i det där området att det krävs ett mirakel för att någon ska flytta...........   


avslutar med ett litet citat av Karin Boye:

Den mätta dagen, den är aldrig störst.

Den bästa dagen är en dag av törst.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards