~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

blev som jag trodde... fast värre.....

Av Maria - 4 september 2010 15:40

nu... är jag ÄNTLIGEN hemma.......... är helt slut........... I och hennes pojkvän kom inte förrän efter lunch....... som tur var så gissade jag mig till det, så jag hade redan varit överallt och ordnat mina ärenden.........

köpt lite gott till kaninerna...... födelsedagskort till mamma........ en ram....... långärmade tröjor att ha i stallet..........

I skulle köpa ett par jeans............. var inne på kappahl och lindex - i över 2 timmar...... jag sprang i skytteltrafik och hämtade andra storlekar och färger och modeller... och var "smakråd"................ och så köpte hon till slut 2 par jeans, 2st bh:ar och en klänning............. en fin affär på 1500 spänn.......................

men hon KAN ju handla...... hon har ett jobb........


känns som att vi glider ifrån varandra......... inte har koll på varandras liv längre........... vänskapen rinner som ut i sanden............... allt sedan jag berättade för henne................. och hennes pojkvän ser på mig så annorlunda....... han kan stå och rent upp och ner stirra på mig.............. känns olustigt..............

och hon frågar inte ens om eller vad jag ska ha.................. utan vi är bara där för hennes skull........ och så blir det som vanligt - "jag blev så trött, så nu måste jag hem"................... jag var helt slut INNAN de kom........... men jag vet inte... jag är väl riktigt "seg" av mig............. klarar det mesta bara jag bestämt mig för det........... och det som jag anser vara "rätt" SKA också göras rätt av mig............ annars hade jag farit hem när de kom dit................


skulle jag ha varit i deras sits.......... rent "ytligt" eller hur man nu ska säga.......... där båda har fast jobb........ börjar närma sig 30............ så hade jag köpt hus.......... och börjat planera och prata om att skaffa barn............. men... ja, vi är alla olika........... alla har sina egna drömmar och mål här i livet.......... de sparar inga pengar till hus eller barn, utan går på systembolaget när lönen kommer............ jag menar inte att de gör fel.... utan bara att det handlar om olika värderingar.........


har ont i hela kroppen.......... måste lägga mig ner och dö en stund.............. fan vad folk det var........... vilket jävla liv............ musik, politik och gud vet vad fan mer....... samtidigt..............

 
 
[M]

[M]

4 september 2010 18:07

Bortskänkes: en stor damejang, ridkläder stl 36, gummiridstövlar stl 37,
ryktspann med blandade hästprylar, kattlåda, ministereo utan högtalare,
2 badmintonrack, ikeafåtölj.

--> såg detta på min facebok profil, om ridgrejerna intresserar dig ? Vet inte vad du har för strl

http://dethemligarummet.blogspot.com

Maria

4 september 2010 23:11

Vad du är söt gumman! ♥
Jag är så "stor" efter min viktuppgång att jag behöver strl 40...... Har 38 och det passar - ibland.... Nu behöver jag egentligen inga mer ridkläder.... men man kan ju alltid önska sig "rejälare" saker.

 
Isa

Isa

4 september 2010 19:14

Åh Gud Maria, jag blev trött bara av att läsa... Hatar att gå i affärer. Ibland inbillar jag mig att andra människors trötthet, dåliga humör och sorger liksom smittar av sig.
Jobbigt oxå när man märker att allting blir annorlunda efter att man berättat. Man blir studerad, utvärderad och bedömd. Men min erfarenhet är att det går över, de man berättar för behöver tid att smälta allt, sedan startar deras sorgeprocess över vad en vän eller närstående varit med om. Varför är världen så ful? varför skadar vi varandra istället för att samarbeta?... suck. Vissa, speciellt killar är nog förundrade över att man rör sig, pratar och lever, utåt sett som vanligt. Men man vet inte hur det är förrens man varit där... Powerkramar!

http://isanj.bloggplatsen.se

Maria

4 september 2010 22:42

Tänk om du visste hur mycket dina ord betyder..! Kramar tillbaka!

 
Isa

Isa

5 september 2010 16:53

Tror att jag vet, ungefär... Betyder mycket för mej med, att kunna sträcka ut en hand. Man är inte ensam. = )

http://isanj.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards