~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

träningsvärk

Av Maria - 4 september 2010 22:43

visste inte var jag skulle göra av all energi som jag vill använda till att förstöra för mig själv........ så jag satte i den där dvd:n igen.......... "bodywork"............. det var lite lättare att hänga med den här gången.......... men fy fan vilken mag-dödare den första delen är............ träningsvärken kommer som på beställning............

har insett nu i alla fall varför jag hatar "träning" enbart för tränandets skull........... hela tiden på dvd:n säger de "snart är det värsta över"...... jag trodde att det skulle vara KUL............... där är väl därför som jag gillar aerobics-delen....... men koordinationen kunde vara betydligt bättre............ i och för sig blir jag förvirrad för att jag tänker för mycket....... hon säger "höger ben".......... och så går hon med sitt vänstra........... antar att de gör det bak och fram för att man ska gå åt samma håll när man tittar på dvd:n.... men min hjärna överanalyserar ju allt............. så när hon blandar höger och vänster så blir det bara pannkaka av allt....... och det är ju intelligent att INTE filma vad hon gör med fötterna, utan istället köra en bild på överkroppen och alla de bakom henne.......... menmen... vad kan man vänta sig för den billiga penningen............


tänker på "shoppingturen" idag............. I hade på sig en tröja där det stod "jag är ingenjör"............. kände mig 50ggr mer misslyckad än vanligt........... hur många gör som jag......... byter program.... pluggar till civilingenjör...... och hoppar av en termin innan man ska göra exjobb...................

men jag klarade inte att stanna i nuet tillräckligt länge för att kunna plugga alls....... och... ju längre jag kom........ desto mer fel kändes det.......... jag vill inte sitta på ett labb och ha skyddshjälm och skit............... jag måste känna att jag uträttat något..... gjort något för världen...... annars kommer jag aldrig bli nöjd eller trivas med mitt arbete................ skiter i vad lönen är...... allt går inte att köpas för pengar..........


mår illa........ åt just en banan och verum............. jag som ska gå ner i vikt............... fan.............. åt en fryst pizza när jag kom hem och vilade..... drack hela min dagsdos laxido apelsin till.............. jag måste sköta magen även om jag inte äter...... fick den insikten som en kalldusch............ så det är än viktigare OM jag äter...........


ninisarna har fått varsin morot ikväll....... stackarna stirrar på mig och tycker att jag är helknäpp som viftar med armarna och hoppar hit och dit............... det är inte jag egentligen... så jag tycker väl också att jag är helknäpp egentligen........................... jag vandrar hellre i fjällen i 2 veckor och tältar än att "träna" en halvtimme.....................


jag HATAR helger

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards