~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 24 december 2010

jag är tragisk........

Av Maria - 24 december 2010 23:18

NU har jag KANSKE fått nedladdningen från cdon att fungera............ var tvungen att döda hela filmen som jag laddat ner och ladda ner den igen......... skitkul..................... 

  

roade mig med att räkna hur många "on demand"-filmer jag hyrt genom åren......... och jag får det till........... 108 st............................ vaddå tragisk.............. andra går på krogen, festar, fikar, går på bio.......... men jag, jag hyr film hemma och ser på...... sitter och ugglar medan världen rullar på där ute.......... men saken är den att jag inte är intresserad av att supa skallen av mig.......... eller springa runt i stilettklackar och vara begravd under smink och fejk-skratta "kvinnligt" på en fest.......... det är inte jag!

höll på att dö när jag bodde i korridoren och jag och en annan tjej skulle ha filmkväll och gå och köpa något gott........... då var hon tvungen att duscha, sminka sig och byta om innan vi skulle gå och vara borta i 5-10 min........... "man vet aldrig om man träffar sin blivande pojkvän" sa hon glatt till mig......... jag svarade att om den pojkvännen inte skulle bli intresserad av mig pga att jag hade på mig mysbyxor och var osminkad, så vore jag ändå inte intresserad.......... fattar inte hur sådana människor som hon lever... springer de upp vid halv fem varje morgon för att bättra på utseendet tills dess att deras partner vaknar...........???

alltså, det vore jätteroligt att klä upp sig och känna sig fin - det är inte det jag menar...... men om man sätter det som standard, vad fan har man då att njuta och må bra av sen i andra sammanhang.......... se likadan ut en tisdagskväll hemma som en fredag när man är bortbjuden på middag hos några bekanta...... hur kul är det......... känns det ens BRA......???


mamma ringde till slut ikväll........ blev ett kort samtal för de var ju samlade allihopa så det var ett jävla liv.................. alla var nöjda med sina julklappar... det var ungefär vad jag fick ur dem innan de skulle duka fram tårta i glasverandan................ på ett sätt blir jag ledsen att de inte frågar hur jag har och har haft det idag....... men på ett sätt är det skönt, för då behöver jag varken ljuga eller tänka tanken på vad jag ska säga högt............ det är lättare att vara helt ensam än lite ensam........... i alla fall om man är van............


hade tänkt gå ut på promenad ikväll........ se om det skulle bli något litet norrsken......... men det var -29 grader förut....... och gissa om folk skulle stirra där de sitter tillsammans inne och har trevligt om en ensam tjej går förbi ute i kylan på julaftons kväll..................

  


nu ska jag se på film....... snart är julafton 2010 slut........... tack gode gud för det................. om jag vore kristen...............

 
 
ensam kille

ensam kille

25 december 2010 00:52

Ja det känns ju både bra och dåligt att jag inte är ensam :S Vad beror det på att du varit ensam då? :/

Men filmer ska man inte betala för dom laddar man ner på piratebay :) Och jag har sett lite på Smallville nu men jag önskar jag hade orken att göra något vettigt eller vettet att gå och lägga mig :S

http://en-ensam-killes-liv.bloggplatsen.se

Maria

25 december 2010 10:11

Ja, nu över julen skulle jag ha varit hos mina föräldrar.. men det skar sig pga det sk "trafikkaoset" :/
För övrigt så är jag bara rädd.. törs inte och orkar inte... och det är ju inte som att det står folk i kö för att bli vän med mig, eftersom jag är i den sits jag är i..... :(

Hehe... förr laddade jag ner ALLT från alla möjliga ställen! Men då hade jag en dator med så gammalt operativsystem att jag visste att jag slapp virus ;) Och förresten så kan gott fk betala för det lilla nöje och "livskvalitetshöjande" jag kan få... De ska snart ta bort ridterapin för mig, så då kan de betala med några filmer på cdon ;)

 
ensam kille

ensam kille

25 december 2010 00:57

känner igen mig väldigt mycket i detta inlägg :/ Nu kan ju inte en kille sminka sig osv men det är ju samma princip ändå :/

http://en-ensam-killes-liv.bloggplatsen.se

Maria

25 december 2010 10:15

jag är ledsen att du känner igen dig.. och ja, det är verkligen samma sak med eller utan smink.
*kram* tänker på dig..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards