~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Maria - 9 mars 2010 21:11

tårar

miljontals rännilar

som samlas

och dränker marken

 

mörkret

sveper in och skyddar

det nakna

och skadade

 

himlens mörker

lyser med stjärnors hopp

värmer

det som dött och förfrusit

 

Orion

hälsar välkommen

men Cassiopeja

bara hånler

 

himlavalvets hyllning

en klar vinternatt

där salta tårar

sakta fryser till is

 

knastrar och knakar

blir till spillror

tåraspegeln

för evigt sönderrepad

 

i universums moln

föds en stjärna

för var själ

som mister livets ljus

 

i livets ögon

speglas stjärnetårarna

för alla de eldar

som sakta falnar

 

  

Av Maria - 9 mars 2010 18:30

när jag flyttade hit så kostade en kycklingrulle 50kr

nu är den uppe i 60kr

och den här gången fick jag inte ens hälften så mycket sallad inuti

det är ju det som är det godaste

och nyttigaste

skit samma, personalen är i alla fall supertrevlig och humana


funderar på om jag kanske kan GÅ till stallet nästa vecka

ska kolla på en karta


vad ska jag göra åt social fobi-gruppen

jag VILL

VILL VILL VILL

men frågan är om det kommer ge något

saken är den att om jag hoppar av nu så blir det aldrig mer något

FANFANFAN!!

det sjukaste är att de inte fattar hur jävla jobbigt det är att gruppen är så stor

och att det är med en student

tror aldrig de har träffat någon som jag

folk har säkert varit helt förstörda osv när de skulle träffas

men ingen av dem har varit som jag

stans största psykfall


  

Av Maria - 9 mars 2010 15:16

ja, det kan inte bli mycket värre på social fobi-gruppen än idag antar jag

om de inte tvingar mig att prata

mailade och frågade om när de tror att plastiken tar emot mig för operation av ärren

tidigast i juli var svaret

då är inte ens jag hemma och min terapeut är på semester

är precis samma sak som när jag fick kallelsen till läkaren där

några dagar före julafton när jag inte ens var här

tiden flyttades fram en månad

och nu går det här åt helvete för att jag inte kunde fira min jul ensam i min lägenhet

tack - säger jag bara

och så det vanliga "har du några ytterligare frågor...." blablabla...... SÅ RING!

RING DET HÄR NUMRET!!!! RING! RING, RING, RING!!!!!!!!!!

TELEFOOOOOOOOOOOOON!!

ÄR DET INTE FUCKING JÄVLA UNDERBART SÅ SÄG!

RIIIIIIIIIIIING!!!

TELEFOOOOOOOOOOON!!!!!!


håller på att flippa ur totalt och snart skär jag mig

för vad spelar det för roll???????





det enda som håller mig uppe nu är stallet

ridterapeuten och hennes hästar

måste leva tills på fredag för då får jag fara dit

fick ett så fint mail av henne

tårarna bara rinner

hon förstår verkligen inte hur mycket hon betyder för mig

hur mycket hon gör

vad hon gör

och jag vill bara ställa mig med öppna armar och ropa "du är min livlina, du är det enda som håller mig vid liv"

för så är det

och nästa fredag är mitt PO bortrest så då får jag inte fara dit.............

Av Maria - 9 mars 2010 11:55

fy fan

  












panikade och grät i nästan 2 timmar

såg INGEN

tittade aldrig upp

12 personer

bara blundade, gömde ansiktet och tårarna rann

såg inget av filmen de visade, lyssnade bara med ett halvt öra

satt där tills dess att alla gått

sedan pratade jag med en av ledarna

den andra ledaren kom in sen

störtgrät

berättade att jag har skadats så illa av vården att jag har svårt lita någon

särskilt läkare


vi sa att vi ses på torsdag

så får jag se vad som händer då

om det är för mycket så att jag inte klarar det här

men det finns bara det här valet; gruppen eller individuell terapi

och det jag behöver är grupp, för resten tror jag faller på plats bara jag får ihop det här............ OM..... jag får ihop det här...................

Av Maria - 9 mars 2010 08:54

nu går jag

tagit steoslid så hag nappt kan gå


jag hatar det här

vill verkligen inte - inte nu längre

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards