~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Maria - 14 mars 2010 22:55

Gick till apoteket efter lunch..... HATAR apotek.... är alltid så ljust och hyllorna är låga så att alla ser.... och så personalen från helvetet - som jagar och vill trycka ner sin "information" i halsen på folk..... trots att det finns kö-system för OM man vill ha hjälp......

Tänkte köpa en sallad eller en baguette på kiosken, men det var tomt.... jag borde i och för sig minnas att det alltid var så på söndagarna när jag var inlagd och gick till kiosken, men tiden har suddat ut sådana minnen.....


Läkaren hörde av sig idag - till min chockartade förvåning...... Hon har/ska ordnat det som behöver ordnas....... och så undrade hon om det var ok att skriva remiss till vårdcentralen ang mina funderingar kring cymbalta och biverkningar...... men jag vägrar... sätter inte min fot där...... Tanken var bra, men om hon kände mig så skulle hon aldrig föreslå det pga min skräck......... Känner att hon verkligen bryr sig.... känner det på hennes ord och sättet hon uttrycker sig..... och sedan att hon nämner att hon inte jobbar heltid och att hon känner att det är för lite för att kunna hjälpa mig när jag ev behöver henne som mest......... ja.. det känns i hjärtat.......... Det måste komma från hennes hjärta, för annars skulle hon aldrig skriva så..... och att hon skrev så mycket och i en så varm ton, det kunde jag aldrig tro......


Tagit överdos av laxertabletter igen....... jag måste få som utlopp för ångesten....... har inte tagit någon stesolid idag.......... Och när jag flippade ut ikväll så tittade jag på brothers & sisters samtidigt som jag cyklade 12km på motionscykeln......... Gjorde skitont men det var SÅ skönt att röra på mig... bli av med lite energi som jag burit på länge nu.............. Har ingen träningsvärk av ridningen iag heller....... jag börjar tro att jag rider helt fel eftersom jag inte får träningsvärk......... Visst,jag har inte världens svagaste ben... men ändå...........


Ska se färdigt på ghost hunters nu....... gillar den serien......... ingen överdrift åt något håll..... utan både logik och övernaturlighet samtidigt......


.............ångest inför gruppen på tisdag..........................

Av Maria - 14 mars 2010 10:04

kan inte andas genom näsan alls och har slut på nässpray

jag borde aldrig använda nässpray eftersom det alltid blir såhär

½ år nu - och jag får inte tag i läkaren så att hon kan skriva ut rinexin heller

så nu blir det väl att köpa ännu mer nässpray och paja slemhinnorna ännu mer

blöder näsblod varje dag - härligt........

jag vet, jag borde väl kunna göra som alla andra och andas genom munnen, men jag klarar inte det

jag får panik

PANIK

ligger jag och sover och det blir såhär, så vaknar jag av att pulsen är skyhög

jag är på randen av att kvävas - för jag KAN INTE andas genom munnen


det är tyst, dött, överallt

solen skiner och jag borde gå ut en sväng

men jag ligger bara i sängen

pga näsan

och ångesten inför gruppen på tisdag

allt känns bara jobbigt

bara SKIT

.

Av Maria - 14 mars 2010 00:34

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards