~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Maria - 23 mars 2010 18:35

nu

är det över

nu är besluten fattade så nu känns det lugnare

  • jag hoppar av social fobi-gruppen
  • ska byta PO
  • söka upp en annan handikappskonsulent eftersom sociala stödteamets föreståndare har meddelat att de visst hjälper till med socialt stöd som råkar involvera husdjur
  • ska försöka få information om arbetsterapins enskilda stöd för människor med social fobi - istället för den stora gruppen
  • får se om jag ska be terapeuten göra ett nytt försök med sjukgymnasten
  • JAG SKA KÖPA EN HUNDVALP.


gjorde bort mig som faaaaan på apoteket............. var där med terapeuten eftersom hon inte fått ut det där jävla rinexinet på högkostnadsskyddet......

jag var helt söndergråten och tårarna rann......... men jag följde med henne in....... och så får hon NEJ - igen!

de talar om att den dosen på tabletterna inte omfattas av högkostnadsskyddet pga att just den dosen inte är "upphandlad".....................

jag DOG!

försökte säga att de ju alltid byter ut läkemedel annars mot "likvärdigt"........ men NEJ, då blev det ju 4 jävla små tabletter istället för 2 större!

jag sa då att jag kräver att de ringer min läkare...... ena tjejen hade nog tänkt att göra det.. för hon frågade om jag kunde få tag i läkaren och mitt svar blev ju att hon är bara tillgänglig varannan torsdag......... men då kom en äldre kärring och bröt in och sa "NEJ! då vill alla att vi ska ringa läkarna och så kan vi inte ha det!"........... tårarna sprutade...... tjejen tyckte nog synd om mig........... hade kunnat skrika "jävla kärringjävel" åt de andra.... men jag sa bara "fy fan vad de är elaka, jag kommer aldrig mer gå hit"................... sen brast det.......... och terapeuten ledde mig ut............


har mailat och bett om ursäkt för mitt beteende, men samtidigt förklarat att jag väntat på de här jävla tabletterna i över ett halvår....... och att jag inte har råd att köpa mer utöver högkostnadsskyddet........


så jag vet att jag hade rätt.... de var JÄVLIGA........... men jag borde inte ha gråtit............. men jag och terapeuten gick direkt från hennes rum... och precis innan storgrät jag så att hon sa till mig att jag fick skärpa mig för hennes kollegor blev störda.................(?) det gjorde SÅ JÄVLA ONT INUTI ATT JAG INTE KUNDE VARA TYST........ ALLT brast................ och så få höra att jag väsnas......................... trots att jag täckte munnen med båda händerna..........

....blev faktiskt ännu mer ledsen då... för jag blev sårad............ som om jag gjorde det medvetet.....................

Av Maria - 23 mars 2010 13:15

precis som väntat!


har gråtit sedan imorse

grät under hela gruppträffen

tror jag ska hoppa av skiten

är som att plugga fast fjantigt

gå iväg i grupper och komma tillbaka och "redovisa" inför de andra

om känslor

först talar läser ledarna lite ur en bok, idag handlade det om skuld och skam

sen ska man välja ut något att prata om inför gruppen

men jag bara grät

klarar inte av sådana "förhör"

klarar inte av forcerade samtal

frågade innan och nejdå, det var inte alls så

men det är det visst!


har mailat ledaren och sagt att jag får se om jag kommer på torsdag

för jag orkar inte med det här

jag får inte ut någonting

bara skräck, ångest, rädsla......


akuttid hos terapeuten kl 14

snart dags att gå

måste sluta gråta först







jag vill dö

Av Maria - 23 mars 2010 07:50

valparna är borta nu


funderar på att skita i att gå mer på gruppen

visst, då kommer jag aldrig mer att gå dit - men vad spelar det för roll

jag är ju bara ett psyfall


var är avdelningen när den behövs?

nej visst nej, det fanns ju ingenstans för mig att ta vägen

finns verkligen ingenstans och ingenting

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards