~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Maria - 27 mars 2010 13:16

varit på stan...... blev bråttom iväg pga att jag låg längre i sängen än min gamla kursare - som skulle ha rejäl sovmorgon......... så jag studsade upp ur sängen och kastade på mig kläder........... klev på samma buss..... som var proppfull........... folk stod upp hela vägen från framdörren till ända längst bak på led-bussen.................. jag förstod ju att det skulle bli så............. fan.............

väl nere på stan så var det som vanligt................ hon hade en lista att shoppa efter och jag följde bara med......... sen när jag vill titta på eller köpa något  så är hon helt off..............  och vill bara fara hem........... "jag är trött"..... "jag har ont i huvudet".............. "jag är hungrig"................... sen är det bara byebye.......... idag fanns det dock lite "karma".. för min buss kom direkt och hon ville inte gå från en hållplats lite längre bort eller ens kliva av och byta till "sin" buss så att vi kunde prata lite på vägen............ "skit i det då" tänkte jag... och när jag kom hem så smsade hon och skrev att henns buss äntligen kom.......... så hon fick väl stå där i 20-25min och frysa...................


jag är helt slut nu............ och besviken.............. bussresan dit och hem kostade mer än vad jag handlade för.....................

det märks att hon lever ett helt annat liv än vad jag gör...... för vill hon ha något så drar hon bara fram kortet och köper det............... jag fattar inte hur mycket alkohol hon - och hennes pojkvän - dricker egentligen.... för hon handlar SJÄLV för nästan 1000kr varje gång vi är på systemet........ jag står där och gapar av förvåning inombords.... för jag ser bara hur pengarna RINNER IVÄG....................... och på sådant som inte är livsviktigt...............

men jag antar.... att det inte är för inte som hennes pojkvän var "festmästare" när han pluggade..........såg själv hur hennes alkoholvanor förändrades redan när jag pluggade ihop med henne...........

jag vet inte... jag är bara inte så mycket för "supande" och att bli full.......... egentligen... så hatar jag det.... för jag är rädd för berusade människor...........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards