~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Maria - 1 mars 2010 22:18

mitt PO hörde av sig igen precis innan hon skulle sluta

skrev att hon vill prata med mig om det här och frågade om hon kan komma hit kl 15 imorgon

skrev NEJ

för jag har intervju för social fobi-gruppen på em

och dessutom finns inget att prata om, för jag har lagt ner allt nu

kan inte slåss mot vårdapparaten samtidigt som hon gör mitt liv ännu värre

skrev att vi ändå ska trappa ut vår kontakt efter sommaruppehållet och jag ska få ett nytt PO då

och att jag ska försöka koppla in sociala stödteamet så att jag får det stöd i de kontakter som jag behöver, så att jag vågar mer och blir mer självständig


har gjort rent åt astrid

hon var ute och sprang under tiden

men sen måste hon ju kolla så att inte matte har förstört alltför mycket

så när jag var klar så hoppade hon in igen


hittade inte tuben med xylocain

fick panik

gjorde så in i helvete ont

till slut hittade jag den, tack och lov

har tagit värktabletter också

försöker ligga i sängen och vila, tänker att det måste hjälpa på något sätt


hetsäter och laxerar

tur att jag inte har någon ätstörning


  

Av Maria - 1 mars 2010 15:25

mitt jävla PO klarar ingenting

VAD är det med frasen "jag behöver din hjälp" som INTE talar om att jag vill att människan ska hjälpa mig???????

jag bara undrar, för jag fattar det inte själv!!!

kärringen skriver "vårt avtal är att jag inte ska agera i något som du inte bett mig om"

VAD FAN TROR HON ATT "HJÄLP MIG" BETYDER?????

om hon går förbi någon som ropar "hjälp" - går hon bara förbi då eller??!???


har smsat henne nu och sagt att hon inte behöver göra något

för jag orkar inte slåss mot hela jävla vårdapparaten och dessutom slåss mot hennes ovilja att göra sitt jobb

det är meningen att hon som PO ska hjälpa mig och vara ett språkrör, och se till så att jag får den vård och det stöd jag behöver

det står för fan på deras hemsida!!!

visst låter det fint?? men det är bara SKITSNACK!!!!!

längtar efter att få byta

ska göra det efter sommaren - om jag inte får göra det tidigare



jag ska fan hänga mig!

DO

Av Maria - 1 mars 2010 13:03

Har finslipat min anmälan till DO ang kvinnokliniken i min stad, och imorgon kommer jag skicka den. Har mailat läkaren där och lämnat lägesrapport. Förväntar mig inget svar. Hon svarade inte förut, så hon lär inte svara nu heller.


Kunde knappt gå till terapin imorse. Stannade halvvägs och satte mig ner. Tårarna rann. Grät hos terapeuten så jag var totalt söndergråten när jag skulle försöka ta mig hem. Hon tyckte att det var bra att jag bestämt mig för att maila till läkaren på kvinnokliniken och berätta om hur läget utvecklat sig. Tror att hon ville att jag skulle be henne om en ny bedömning, men jag har inget förtroende för den läkaren längre. Hon har inget förtroende för mig, hon lyssnade inte och brydde sig inte, utan visade snarare hur mycket hon ansåg att jag överdrev. Så varför ska jag känna förtroende för henne när hon inte har något förtroende för mig.


Önskar att jag kunde gå till akuten, för nu är det en hård knöl. Går att känna hur lätt som helst. När jag blev undersökt sist hade jag legat i sängen i 3 månader, så då var det väl inte så konstigt att hon inte såg något extremt. Jag försökte förklara, men det gick inte fram. Hon trodde inte på mig. Så varför skulle någon annan göra det.

Men nu, om jag bara kunde, så skulle kunna känna till och med när jag är sövd. Men går jag till akuten så kommer de låsa in mig på en psykavdelning, eller så kommer de tvinga mig till undersökning i vaket tillstånd, och då dör jag hellre.


Har inte ändrat mig ang ridterapin. Det här ska INTE få förstöra det. ALDRIG. Jag har rätt att kunna rida, cykla, springa, ja vad som helst, utan att få så ont att jag inte kan röra mig.


Imorgon är det meningen att jag ska på intervju för social fobi-gruppen. Men jag vet inte hur jag ska kunna ta mig dit eller hur jag ska orka.


Nu lägger jag mig ner och dör.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards