~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Maria - 24 mars 2010 21:46

vaknade vid 5:30........ hämtade mini-lätta och en kniv..... hade digestivekexen vid sängen............. åt en hel hög.......... satte tillbaka smöret....... och låg i sängen och halvslumrade resten av morgonen............. har ju ingen anledning att gå upp........ visst, jag gav kaninerna mat, men de sover mest på fm........... kl 11 gick jag och handlade några begagnade korgar..... och så godis och lite annat.......... ska smita förbi arbetsterapin tidigt imorgon bitti innan någon är där och lämna lite saker som tack för gruppträffarna.................. ingen av ledarna har hört av sig.... så...... det finns inte så mycket annat jag kan göra.......

hämtade ut min reserverade bok på vägen hem........ var helt genomsvett för att jag sprungit så.... och klockan började närma sig 14 utan att jag ätit något sedan tidigt i morse......... och så var den där störda bibliotekarien där....... jag hade redan lånekortet klart, gick fram till hyllan, tog boken och sedan bara lånade den....... men naturligtvis ska man ju enligt honom kolla aviseringskoden - trots att det är den enda jävla boken som heter "stora fondboken 2010" och är GIGANTISK jämfört med alla andra små fjutteböcker....... han var självklart tvungen att kommentera det, och jag bara.... ville tala om för honom att jag inte lider av varken begåvningshandikapp, lässvårigheter eller brist på logiskt tänkande........ men självklart höll jag bara käften........................

kom hem och plockade upp och lade mig i sängen - igen....... kollade mailen och allt, men det var dött överallt.......... skrev ett brev till ledarna för gruppen eftersom de inte hört av sig......... är faktiskt besviken och ledsen pga det..... väldigt besviken och ledsen................. men jag trycker ner det.........

sen fick jag svar från den som är chef över handikappkonsulenterna i stan... och hon ville veta var jag bor för att kunna svara på vem jag borde ha, eftersom jag inte talat om det innan jag fick kärringen som jag var på möte med i måndags....... och självklart är det hon som har hand om "mitt" område........... men hennes chef menade på att det GÅR att få någon annan om jag kunde förmedla vad det var som gick fel..... och nu har hon fått typ ett helt A4 med allt som var SKIT.......... och att jag var på bristningsgränsen att ställa mig upp och vråla "dra åt helvete, kärringjävel!"............. i slutet ställde jag frågan "räcker det här eller behövs det mer?"......

sen har jag insett att svenska kyrkan har STORA PROBLEM.......... orkar inte gå in på det i detalj, men jag mailade dem ang reklamen där bebisen dricker smutsigt vatten och frågade vad de tänker göra om tex en storasyster ger sin lillebror vatten från ett dike brevid en besprutad åker, och bebisen blir sjuk.......... för att sammanfatta svaret jag fick så var det "bebisen i filmen får inte smutsigt vatten och blev inte sjuk.... vi behöver samla in pengar så att fler får rent vatten.....".... osv.......... så de FATTADE inte ens vad jag menade........ och jag har fan vetat att det råder stora brister på rent dricksvatten hur jävla länge som helst, och jag läste till och med en kurs för 9 år sedan där vi fick lära oss om akvifärerna - de underjordiska haven typ....... och att tom USA kommer få brist på rent vatten........

men skit samma..................

sen fick jag svar från min ängel till handläggare på FK...... hon hade läst mitt mail som jag skickade igår... där jag var så ledsen och allt kändes hopplöst....... och så föreslår hon att... jag kanske ska fundera på att utöka ridterapin.............. jag var tvungen att läsa om det flera gånger.......... sen kom tårarna....... glädjetårarna................... tårarna av lättnad............... kunde känna hästlukten...... fingrarna som stryker över hästens kropp....... fingrarna som slingrar sig i manen................... handen mot den mjuka mulen..................... kan det verkligen vara sant............... och dessutom få betalningen i förskott............ hur sjukt är inte det........... det går ju inte.... egentligen.............. herregud, min mammas handläggare försökte pruta på taxiresorna när hon skulle arbetspröva........... och dessutom var hon tvungen att göra det med bruten fot, för efter årsskiftet skulle det inte finnas några pengar till det............................. kul när man har MS och knappt kan gå i vanliga fall.......

sen fick jag mail från en kille som vill köpa böcker av mig...... så han kommer förbi imorgon kväll och hämtar och betalar böckerna........ sååååååå skönt att bli av med dem...... särskilt då det varit en lite skum människa som varit spekulant förut men som jag vägrade sälja till till slut..............

har beställt hundsaker från grand-prix också.......... letat hund.... men det vore bättre om det blev senare............. men samtidigt är det väl bra att jag "sprider ut" kostnaden att välkomna en valp......... för det är ju inte gratis...........

har astrid ute ikväll.......... hon är sååå krävande...... men det är väl att jag skämt bort henne genom att leka med henne konstant............... så hon kräver det av mig nu......... och jag sitter här och tänker att herregud, det är ju en KANIN................

har självklart sett på Grey's.......... och innan kollade jag på roomservice............... min fd kursare skrev att hon tittade på uppdrag granskning.......... och så slog jag över och tittade vad det handlade om......... sen skrev jag några rader till henne.... om hur det var för mig............... övergrepp.... skola......... ensamhet...... tystnad................ men jag känner att hon liksom stänger av....... och jag förstår det... för det är ju tungt.......... men jag är den jag är.......... och.... jag vill ju få henne att förstå att varken hon eller jag dör av att nämna ämnet... eller prata om det.. eller skämta......


nu... ska jag gå och lägga mig........ och försöka somna....... så att jag orkar gå upp tidigt imorgon och gå med presenterna - till de som inte verkar bry sig ett skit över att jag slutat.........................

...........ännu ett bevis för hur viktig min existens är...........................


jag vill bara att det ska vara fredag........... så att jag kommer till stallet......... det är allt...............


nu ligger astrid på mina fötter............. vad skulle jag göra utan henne........... jag hade inte levt om jag inte hade köpt henne........... hon fyller år snart..... 4 år den 23 mars..................


 måste klippa mig.......... klippa av allt tunt skit.............. hade tänkt gå dit idag för att boka en tid... men jag klarade inte det.............. får se nästa vecka..............


nu ska jag natta astrid.... och lilla tildan............. ♥

Av Maria - 24 mars 2010 18:37

jag tror att jag svimmar.....................................

 

 

min handläggare på FK........ inser... och bryr sig om mig........... så mycket...... att hon är beredd..... att bevilja mig.............. ridterapi..... flera ggr per vecka.................... och dessutom............... få ersättningen....... i förskott......... eftersom det då blir så stora summor..................................

 

 

 

  

Av Maria - 24 mars 2010 00:10

....och så får jag inte den medicin jag behöver......... jag som till och med kommit överens med läkaren om att hon ska skriva ut rinexin när jag blir förkyld så att jag inte blir beroende av nässpray igen......

fatta hur mycket pengar det här är.......... det är väl 2-3 veckors förbrukning... och nu har jag hållit på såhär i ett halvår............. DYRT.

tog fram bågfilen och sågade upp flaskorna och slog ihop alla skvättar så att jag klarar mig inatt........... fatta hur sjukt det är.......................


  




inatt ska jag sova - punkt

ingen mer klump i magen inför gruppträffarna

GUD VAD SKÖNT!

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards