~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Maria - 5 mars 2010 22:37

Hej,
 
Skriver till dig eftersom du är "föreståndare/chef". Jag vill vara anonym och att dessa frågor stannar mellan oss. Jag har det tillräckligt jobbigt med mitt liv som det är. Hoppas att du respekterar detta.
 
Jag undrar:
Varför får man inte trappa ut kontakten med ett PO som går i pension?
Varför får man inte trappa in kontakten med ett nytt PO så att man slipper vara helt utan medan det gamla ombudet går i pension?
Vad är det som gör det så svårt att förstå för de Personliga ombuden att man inte bara kan släppa in en människa bara rakt upp och ner i sitt liv?
Varför kan inte de Personliga ombuden förstå att man varken orkar eller vill byta ombud mitt i en strid med Försäkringskassan, så att det nya ombudet inte vet vem man är eller vad det handlar om?
Är det meningen att ett PO ska kunna göra det som står beskrivet på er hemsida?
Är det meningen att ett PO ska kunna göra det som står beskrivet på Personliga ombudens hemsida (http://www.personligtombud.se/)?
Vad gör man när ett PO inte hjälper till med det som han/hon borde?
Vad gör man när det inte hjälper att prata upprepade gånger om de problem i relationen som man har med sitt ombud och att man inte får den hjälp man behöver och som står beskriven på er hemsida?
Varför får man inte byta PO om kontakten inte fungerar med det befintliga, men man fortfarande behöver ett Personligt ombud?
Hur kan ett PO avskärma sig helt när det passar honom/henne och bara låtsas som det regnar?
Varför kan ett PO inte boka in en tid för att träffas en gång 2-3 veckor i förväg?
Är det ok att bara få besked om tid för träff samma dag eller 2-3 dagar i förväg?
Varför går det inte att förstå att man som klient behöver få veta att man får hem tex mat en vecka?
Hur kan man vara personligt ombud om man ej klarar att förmedla information, från tex Försäkringskassan till klienten, varken muntligt eller skriftligt?
Hur ska man som klient kunna lita på sitt ombud då man får en massa felaktig information, mer eller mindre vita lögner, löften som bryts gång på gång, samt inte få den hjälp man ber om men har rätt till?
Hur gör man om man behöver byta PO pga tex ovanstående anledningar? Går det? Går det inte? Och vad gör man när man är i stort behov av ett PO, men inte kan ha kvar sitt befintliga PO pga konflikter som ej går att lösa, men nekas att få byta?
Förstår ni att ni sparkar på människor som redan ligger om ni vägrar byte av PO? Hur tänker ni lösa det?
 
Det är några av de frågor som jag undrar över.
Hoppas på snabbt svar för jag orkar inte leva såhär längre. Jag behöver HJÄLP. Och det fungerar inte att prata med mitt PO, för problemen jag försöker prata och på så vis lösa blir bara bortpratade och bortskojade. Hela tiden. Och det har pågått i ca 1½ år, så det finns inget mer som jag varken orkar eller vill försöka göra åt det.
Jag vet att alla ni som jobbar där är fina och bra människor, för annars skulle ni inte ha det jobbet. Så jag hoppas att du förstår att jag skiljer på sak och person.
MVH *påhittat namn*

Av Maria - 5 mars 2010 15:55

mitt PO kom och skjutsade mig till stallet

jag grät hela tiden pga all skit som händer och som jag inte orkar med

och så häver kärringen ur sig att "du får inte byta PO i höst"

svarade henne helt söndergråten av allt annat att "nähä, då får jag väl vara utan då"

hon vill att vi ska prata, och jag sa för 10 000:e gången att JAG HAR FÖRSÖKT PRATA SÅ MÅNGA GGR OCH JAG ORKAR INTE MER

för jag blir så jävla ledsen när hon inte lyssnar och bara reser sig upp och går mitt i allt, och ingenting ändras

och nu helt plötsligt så får jag inte byta PO trots att mitt nuvarande slutar precis när det blir strid med FK

och jag kan inte bara släppa in någon inpå livet "bara sådär"

ska fan i mig maila till hennes chef och fråga vad i helvete det är frågan om

  


när jag kom till stallet så såg ridterapeuten direkt att något var fel

hon frågade hur det var och jag började gråta

då la hon armen om mig och så gick vi och pratade lite och så fick hästarna mat

hon är världens mest underbara människa   

sen fick jag göra iordning samma kille som förra gången

klarade att sadla och tränsa själv - typ

fick prova att rida utan att använda stigbyglar och tyglar, och det var MYCKET lättare

hade jag aldrig trott....

men kroppen följde hästen bättre då och allt blev så mycker mer naturligt - skänklarna, tyngdfördelningen - allt

fick honom att verkligen lyssna på mina signaler

kändes helt fantastiskt

och så var det dags att prova på trav........

ojojoj.......... jag studsade som en gummiboll i sadeln

jag kände att jag hade fel rytm, men kunde först inte göra något åt det

var så frustrerad och arg på mig själv - jag kände ju hur jag borde göra!

och sen kom jag in i det och skumpandet var över

dock kasade jag som bambi på hal is i sadeln, så nu förstår jag varför det finns helskodda täckbyxor.........

även om det blev mest skumpande så kände jag direkt varje gång när det blev rätt

tror jag måste vara mer bestämd och våga ta i när jag reser mig

fungerar inte att fega och göra det halvhjärtat av rädsla att man ska knäcka hästens rygg....

Av Maria - 5 mars 2010 10:22

fick just reda på att det ska vara med en arbetsterapeut-student på social fobi-gruppen............... så snacka om att bli uttittad och granskad.....................

inte nog med att de tar in mer än maxantalet som står på pappret..... sedan slänger de in en student också...............

det här är inte det jag anmält mig till............... jag ställer in skiten för det kommer inte att gå

    


Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards