~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Maria - 26 mars 2010 22:30

tog bara 2 stesolid innan jag skulle ta bussen till stallet...... for i hel ridmundering.... ridstövlar.. och helskodda ridbyxor som visar mina feta ben...... kändes faktiskt bra!

började fixa lite med maten till hästarna när jag kom dit, för jag kommer lite tidigt pga busstiderna och jag vill inte störa rideleverna...... vill göra någon nytta...........

så sen fick de mat..... visste inte om jag skulle gå in eller ej...... ridterapeuten sa inget och hästarna blir lite oroliga när det är matdags och alla ska visa var just deras skåp ska stå............. sen fick jag mocka killens box och ordna med rent vatten och blanda mat..... jag var så förvånad när jag skulle hämta honom, för det var helt kav lugnt i hagen.......

han hade täcke på sig - det hade de alla - för det hade regnat och var kallt..... och jag kom ihåg att börja längst bak när jag tog av det.... otroligt nog........... fick lära mig att det inte är bra att ha täcke på en häst om man inte ryktar hästen ordentligt efteråt.... för annars är pälsen som slickad och det finns ingen luft.... vilket gör att hästen får svårare att hålla värmen........

jag höll på att tuppa av när ridterapeuten kom och frågade om jag kunde se vad det var hon höll i...... jag behövde bara titta ½ sekund och blev så djävulskt chockad......... trodde att en häst blivit halt eller dött.......... hon höll i en tjock bit av strålen på hoven.............. jag visste inte vad jag skulle svara........ men så stammade jag fram ett svar och hon berättade att hon varit med om att hästarna tappat bitar förut, men inte såhär stora....... det kändes som en tjock skinnflisa........... som gummi........... herregud, hade ingen aning om att hästar tappar sådant!

när jag ryktade bubben så kändes det som att vi var varandra närmare på något sätt..... han vände inte bort huvudet lika mycket....... och tittade på mig mer...... var mer kelig......... och det var inte en häst och en människa som blev ett "vi".... utan det var han och jag som blev "vi"..........

fick vara lite hästfrisör också.... spännande................ klippte av det långa håret under skägget (har säkert något fint namn som jag inte vet) så att det inte skulle bli kletigt när han åt av betforet...... de är ju sött så det blir klibbigt i pälsen......... och så skulle jag klippa bort "örontofsarna"..... höll fingrarna mellan öra och sax och klippte........ men ridterapeuten sa att jag inte behövde göra det....... men jag med mina "roliga" föreställningar kunde se framför mig hur han vred till med huvudet.. och sen kunde han ha örhängen....................

är så skönt att det känns så naturligt att kunna säga det och att kunna skratta åt det tillsammans.... jag känner liksom att jag inte behöver gömma mig... utan om jag undrar över något så frågar jag - oavsett hur knäpp frågan än är........... och det är helt underbart med en människa som är lika ironiskt lagd som jag... det gör att det blir mycket skratt - och det behöver jag.......


ska fara dit på onsdag igen, eftersom det är röd dag nästa fredag........ och.... så pratade vi om att utöka ridterapin med en gång till per vecka..... inget är helt spikat än, men det verkade som att vi båda har tid och möjlighet på tisdagarna också........... måndag fm har jag samtalsterapi... tisdag em ridterpi.... onsdagen är tom, men det är skönt ifall jag behöver göra något ärende som inte går att göra annars..... torsdagen har jag samtalsterapi.... och så ridterapi fredag em........

om det blir så... så får jag kraft att överleva helgen.. och kunna slappna av................ och när helgen är slut så är det inte långt kvar innan det är tisdag igen..... och sedan lever jag på det fram tills på fredagarna...........

skulle det kunna bli bättre.........???


eftersom jag har världens snällaste, empatiska och mest generösa ridterapeut så skjutsade hon hem mig......... hade så skön energi när jag kom hem... så jag lagade palt till middag.... och nu är jag helt slut..............





fan om inte claudia vinner let's dance......... måste kolla.......

Av Maria - 26 mars 2010 11:42

snart på väg till bussen......... är nollgradigt och jag har helskodda ridbyxor på mig.......... så jag kommer svettas ihjäl om jag tar på mig täckbyxorna........... så jag har bestämt mig för att skita i det.......... så folk får väl stirra bäst de vill!!!

har de aldrig sett ett fetto i tighta ridbyxor och i ridstövlar så är det väl på tiden.......... kommer ändå att ske förr eller senare......... 

 

Av Maria - 26 mars 2010 09:54

tagit fram ridstövlarna........ och det luktar P!!!! luktar häst!!

ååååååhhh......... så får jag gåshud och tårarna börjar rinna................

lille gubben.......... han är sååååå charmig med sin tjurighet............ det är bara synd att han inte är lika kelig som killen jag hade de första gångerna........ blev verkligen förälskad i honom....... men båda två är underbara!


stallet = trygghet, avslappning, värme, tröst - och självkänsla!

enda platsen där jag, och hela jag, får finnas....... precis som jag är.......

gör jag fel så kan jag skratta åt det - inför ridterapeuten! och för mig är det STORT, även om jag inte inser det då........ för det kommer så natuligt att jag måste "landa" hemma för att kunna förstå vad som hänt.........


........sitter här och luktar och stönar........................... skulle det finnas "hästdoft på flaska" så skulle jag köpa det.... och spraya hela lägenheten och bara gå omkring och vara helt salig..............

  


önskar att jag unde förklara hur.... och varför...... som jag känner såhär............ men jag vet inte................... det är bara så R Ä T T....... ♥





......det är nog tur att jag inte har någon egen häst.......... för då skulle jag bo i stallet...................  

Av Maria - 26 mars 2010 09:08

det kan INTE bli något jävla snöblabdat regn! INTE idag! och ingen snö heller!

kan ju vara inne i stallet så det är ju inte hela världen - men ändå.......

och så stan imorgon........... med min fd kursare............... men hon tänker nog inte kliva ur sängen förrän vid lunchtid...... och det är alldeles för sent för mig............ och blir det som de säger på väderprognoserna så kanske de ställer in stadsbussarna......... och jag pulsar fan inte hem i 2-4dm blötsnö....... så jag får väl se om hon hinner möta upp mig............ om jag nu ska ge mig ut öht........................

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards