~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Maria - 21 mars 2010 21:30

vill bara hämta valpen....... göra en likadan bubbla runt mig och honom som med hästarna........... leva idag....... i nuet......... och skita i verkligheten... smärtan..... ångesten.... flashbacks......... sorg.... saknad... ensamhet.......... skuld............... skam......................

nej, bara sträcka på sig och bära huvudet högt som ledare....... ledare för en hund..... och för "min" häst............ för en enda gångs skull bara få leva.... kunna andas...........


........men det är för bra........ FÖR BRA............... jag vet hur sådana här saker alltid slutar - i katastrof............ för saker och ting som verkar FÖR bra ÄR i regel alltid för bra för att vara sanna.

Av Maria - 21 mars 2010 17:29

klockan tickade och jag skulle iväg innan alla affärer stängde

killen som skulle ha boken kom inte

"jag kommer runt kl 13"

när klockan blev halv två så klädde jag på mig

skrev en lapp och satte på en liten kasse med boken i

hängde den på mitt dörrhandtag

på lappen skrev jag att jag var tvungen att fara iväg och bad honom skriva en rad när han hämtat boken så att jag vet att det gick bra

kommer hem nu och boken är borta, men inte fan har han hört av sig

samma sak med förra boken jag sålde - men då skickade jag den

bad henne höra av sig så att jag fick veta om den kom fram

men hon hörde inte av sig heller

JAG BER OM URSÄKT ATT JAG BRYR MIG !

förlåt att jag finns


som när jag var ute idag

gick på trottoaren

på "rätt" sida

möter människor som går i bredd

och jag får ta ett kliv ut i snöplogavallen för att de inte kan röra sig en endaste decimeter åt sidan, ingen respekt, hänsyn - ingenting

det är som att jag inte finns

visst, jag vill inte sticka ut pga min sociala fobi - men att existera då???

vet inte hur många snöhögar och vattenpölar som jag fått vada genom pga att det är såhär

gissa varför jag har goretex-kängor!!!!


hur komiskt skulle det inte vara om jag hade hund!!

hunden ser mig som ledare - men mina medmänniskor ser mig som en sopsäck som är ute och går


orkar inte ens värma mat

hetsäter godis för att inte skära mig

tänkte köpa rakblad idag

inte för att skära mig med utan för att göra rent glaset på akvariet

men jag gjorde inte det

jag klarar fortfarande av att lura mig själv tillräckligt bra


ja, det här går ju finfint..................   



och imorgon kl 10 har jag möte med kommunen - "handikappkonsulent"......

jag är alltså handikappad

och så drömmer jag om att få jobba med att hjälpa andra

HAHAHAHAAA!!

JAG ?!

hjälpa ANDRA ?????!?!?

sophögen vill göra något, vara någon

HAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards