~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

sista spiken i kistan

Av Maria - 25 mars 2010 08:24

har varit och lämnat presenterna till gruppen

ställde dem i en kasse utanför dörren till rummet där vi brukar vara

måste erkänna att det kändes lite konstigt pga att ingen av ledarna har hört av sig

men jag tror att de tycker att det är bra, att det var rätt att jag hoppade av

jag har aldrig känt mig välkommen där och skulle aldrig kunna göra det heller

jag var den enda som tog lugnande, och det fick man inte ens göra

så när jag skrev under gruppreglerna så visste jag att jag aldrig skulle vara välkommen - för vad fan är det för regler som man ska skriva under men som inte gäller för mig

det vore en sak om det hade stått att man inte fick komma dit neddrogad, men det stod att man inte fick ta något som klassas som droger, inklusive ordinerade läkemedel

och jag tror att droppen kom i tisdags när de lämnade mig ensam medan alla andra satt och pratade 2 och 2 i 15-20 min

skrev det i brevet jag lämnade till dem - att jag inte minns när jag kände mig så misslyckad och ratad sist, och inte minst utpekad

men jag väntar mig ingen förståelse, för oavsett hur fina personer de än må vara, så rullar allt på på samma sätt idag som igår och som förra veckan, månaden, året, åren.........

för dem finns det bara ett sätt att göra saker och ting på, tyvärr

förra veckan pratade en av dem om positiva och negativa känslor

att de finns hos alla och vilka det kan vara - som om vi vore känslomässigt handikappade.......

och så läste hon innantill; "de säger att......", "de skriver att", osv

jag var så ledsen och rädd, och då blir jag sådär ifrågasättande

ville SÅ GÄRNA säga "ursäkta, men vilka är 'de' egentligen???"

och som i tisdags när hon säger att "hon visar på att det är såhär" - vem fan är HON???

man kan inte läsa en bok och köpa allt och tro att det är hela sanningen och att allt och alla är precis som det står där

det är ju FARLIGT!

har i alla fall mailat båda ledarna nu och sagt att jag lämnat presenter - och att jag tycker att det hela känns märkligt pga det som hände och att ingen hört av sig


känner mig totalt misslyckad



mitt PO har fått mina sms, men hör inte av sig heller

så det känns verkligen rätt att byta

hon är en underbar och snäll människa på alla sätt och vis - men jag måste komma vidare, gå framåt

självklart är jag extremt tacksam för allt hon gjort för mig!

men jag KLARAR att ta bussen hem från tåget istället för att bli skjutsad

det som är viktigast att jag får hjälp med är ju sådant som jag inte klarar alls


ska kolla min anonyma mail nu och se om handikappskonsultens chef anser att jag har tillräckliga skäl att få kontakt med någon annan än kärringjäveln...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards