~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

gråter... inuti.....

Av Maria - 31 december 2010 00:08

en kille kom och skulle hämta sin jacka i tvättstugan.... det var inget misstag att han lämnat den där........... han såg på mig när jag kom in och sa hej..... och att "vad blöt den är"............ jag sa hej.. och att det nog beror på att den inte centrifugerats................. det är ju inte som att man behöver vara någon einstein för att fatta att maskinen inte kan centrifugera när man kör ylleprogrammet........... tänkte säga att maskinen inte centrifugerar om man kör på 30 grader..... men jag orkade inte.......... så han trodde nog att jag typ avbrutit tvättprogrammet............... skit samma... han får väl tro vad han vill......... det är inte jag som bara dumpat saker utan att tänka på min omvärld..........


har ätit massa glass........... kan inte tugga alls, för nu jävlar är det svullet........... visdomständerna sitter så långt bak och sticker fram så mycket att de inte får plats i munnen.... och det svullna sticker upp och hamnar mellan... varje gång jag biter ihop............ när ångesten kommer så blåser jag upp kinderna.. för då åker svullnaden ut lite och jag kan bita ihop......... jag gör ju det när jag mår dåligt.... ofrivilligt...


vill sova......... bara sova....... men jag kan inte...............

 
 
ensam kille

ensam kille

31 december 2010 07:30

men gud vad jobbigt med gemensam tvättstuga skulle nog inte jag klara :S Men när du skrev din kommentar så hade jag redan sovit i typ 5timmar :D var så trött efter att ha jobbat och hade ju som ingen anledning att vara uppe heller... Jag tar inte ens huvudvärkstabletter själv. Skulle nog behöva ett ex antal tabletter egentligen för att må bättre men jag vägrar för det finns inga tabletter som fixar så folk gillar mig bara så jag blir glad ändå och det vet jag inte om jag vill för då kommer jag ju leva ensam hela livet :/

http://en-ensam-killes-liv.bloggplatsen.se

Maria

31 december 2010 10:56

du skulle ha bott i min förra lägenhet... där fick man tvättid max en gång per månad i en tvättstuga som låg 100m från lägenheten... ingen städade efter sig.. och lämnade man ett fönster på glänt så lyfte folk in sina ungar så att de skulle öppna och släppa in föräldern så att de kunde tvätta på andras tider...... :/

jag tror att det finns tre vägar att gå när man mår dåligt..... 1. det får ta den tid det tar och man reder ut det själv... 2. man söker hjälp från vården direkt eller ganska snart.......... 3. det får ta den tid det tar för att man ska bli redo att antingen "laga sig själv" eller söka hjälp....
jag är en trea... jag fortsatte kämpa och kämpa..... och trots att jag inte orkade med studierna så fortsatte jag.. det tog terapeuten över 7 mån att övertyga mig att bli sjukskriven......... och då hade jag ändå lagt studierna på is och hade noll inkomst...
egentligen är det väl ganska komiskt... sjukreglerna stramas åt hårdare och hårdare så att sjuka människor tvingas till arbete.. och jag vägrar bli sjukskriven.......

jag vet att jag inte känner dig... men jag brukar kunna känna på mig hur människor är ganska fort.. och... du kommer inte att leva ensam hela livet. du kommer träffa någon, förr eller senare.. för du har ett för fint hjärta och fin själ för att kunna leva ensam hela livet.
fina människor växer inte på träd.. de är svåra att hitta... så när man väl hittar en och den personen passar, så släpper man inte den....
men sen ska man ju våga också............ släppa taget..... och lita på varandra.... så det är verkligen lättare sagt än gjort..... men inte omöjligt..

 
ensam kille

ensam kille

2 januari 2011 21:31

Tyvärr så spelar det ju ingen roll hur fin man är på insidan så länge ingen vet om att man finns eller är intresserad av en ful kille :S

http://en-ensam-killes-liv.bloggplatsen.se

Maria

2 januari 2011 21:47

mmm... förstår hur du menar......
enda stället jag känt att fina människor sett mig och verkligen brytt sig.. är på psykavd........ men det är ju liksom inget att satsa på... för det är ju ingen riktig kontakt..... och oavsett så ska man ju kunna leva med att den personen redan vet en massa 'skit' om en........

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards