~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under augusti 2010

Av Maria - 21 augusti 2010 22:21

jag klarar inte det här
kan inte bo här
blir ständigt påmind om vad jag vill men inte kan
alla studenter, sjukhuset......
men flyttar jag så ger jag upp mina livsdrömmar och då kan jag lika gärna dö
och stannar jag... så kommer jag att dö
allt hänger på KK
men jag vet redan hur det kommer bli
verksamhetschefsgubbe vs förmodat psykfall
de kommer vinna
och då finns det ingen mening med någonting längre
då vill de att jag ska leva och dö med svampinfektion
hamna i rullstol de dagar/veckor då det är som värst
jag förstår inte vad de har fått för sig egentligen
som om jag påstår att jag har outhärdligt ont hela tiden
DÅ skulle jag inte heller tro på det
men jag har ju sagt att det blir vissa gånger då jag tex cyklar, rider, går....
och det spelar ingen roll vad jag än gör, för det hjälper inte
sist jag fick den där hårda knölen så gick jag fram och tillbaka till maxi - det var allt, det enda som behövdes
 
jag hoppas verkligen att du och *min läkare* träffar den där jävla kuratorn nu till veckan
och att ni står upp för mig och kan intyga att jag inte ljuger eller framkallar smärtan psykiskt
jag har ju bilder!!!!!!!
satans jävla svin vad elaka de är
de tror inte att de är det, men det ÄR de
men jag tror att deras jävla verksamhetschef inte har en endaste aning om vad som hänt och händer - egentligen
för han upprepar sig, drar halvsanningar, lite lögner, kommer till slutsatser efter vad han själv skriver att han gissat sig fram till
 
skit samma
det här är livsavgörande
hjälper de mig inte så kommer jag aldrig att bli så pass frisk att jag kan plugga och jobba
och kan jag inte det så får jag ingen livskamrat och inga barn
och då tänker jag inte leva
punkt
jag säger inte att jag garanterar att jag kommer att bli frisk om de hjälper mig
men då har jag i alla fall en chans
en enda chans
 
annars får jag göra det själv
och ja, jag fattar att det är idiotiskt och att om jag gör det så går det inte att reparera på något sätt
men jag tänker inte dö med det här
hela mitt liv har varit och är så ovärdigt, och jag tänker åtminstone försöka få tillbaka den uns värdighet jag kan innan jag tar mitt liv
och jag är nästan helt säker på att jag måste göra det själv
för kk vill inte hjälpa mig
om inte du och *min läkare* förbereder ett riktigt jävla bra tal och trycker ner kuratorn i skorna och talar om för henne att NI vet bäst hur jag mår psykiskt och hur jag fungerar
och att jag ALDRIG skulle kunna framkalla smärtan själv
jag är inte SÅ sjuk, och inte på DET sättet!!
 
det är så orättvis och plågsamt att rida och verkligen njuta och koppla av, andas, bara vara
men så plötlsigt så rör jag mig på något litet sätt så att det gör ont, och mer ont, och ännu ondare
som ett skavsår vars blåsa bara växer om man inte vilar från slitaget
 
om jag bara kunde så skulle jag gå till kk och sitta där tills dess att jag fick en tid
och göra om det, om och om och om igen
det är min rätt
men å andra sidan har de tagit ifrån mig alla mina rättigheter
och deras verksamhetschef stödjer dem
 
och vänta bara - *min läkare* på plastiken kommer säga nej också
 
jag överlever inte det här *min terapeut*
jag orkar inte
jag borde ha en advokat som slogs för mig
för jag vet hur vården fungerar - om du och *min läkare* inte är tillfrågade så öppnar ni inte munnen
det är så psykiatripersonalen fungerar
jag säger inte att det behöver vara dåligt, men i mitt fall är det det
 
en dag till, söndag, innan det är måndag
och så ska jag sitta och le medan jag klipper mig på fm
ska klippa håret eftersom jag förmodligen kommer tappa stora tussar igen pga biverkningarna
sörjer mitt hår, precis som jag sa till *min första läkare som "ett psykfall" tog ifrån mig* i början, minns du?
 
tog propavanen vid kl 21
medicinen gör det extra svårt att sova
mitt sömntåg går vid 17-tiden numera, men jag tänker inte vända på dygnet
tar mer propavan istället
det är ju inte beroendeframkallande
efter alla nederlag så tror jag att jag ska sluta med atarax - på riktigt den här gången
det hjälper ändå inte och då är det värdelöst att stoppa i sig pillren
vet att *min läkare* inte vill ge mig något annat, men då klarar jag mig med stesoliden istället
bara antalet olika piller jag har ger mig ångest, så det är för att försöka ta hand om mig själv
 

 

**censur**

Av Maria - 21 augusti 2010 17:26

kom en liten tjej med sin mamma och provade, och de passade så nu är jag av med dem! SKÖNT!

har gått som på nålar


måste lära mig tradera

frågan är bara hur

jag kan ju inte tänka............


nu är jag helt slut

men man ska ju inte sova än

.....även om det vore jävligt skönt om man kunde få bort några timmar av den här skithelgen.......................

Av Maria - 21 augusti 2010 11:24

mår illa


kan inte sitta, ligga, stå, göra någonting


tittar ut genom fönstret

de kommer nu

studenterna

föräldrar som bär tunga kartoner och kassar

ungdomarna som går antingen förväntansfullt och lite smått illamående, eller de som tänker på alla tentor som ska avklaras innan nästa sommar


tänk om det gick att förstå hur mycket en människa kan vilja

men inte kunna


borde äta något, men är verkligen inte hungrig

samtidigt som magen är hungrig

ätit lite i alla fall.... om nu lite verum räknas.......

ska äta senare

får se om tjejen som hört av sig vill komma och prova idag eller ej

hon skrev att hon ville det om jag "inte bor för långt bort"

svarade och föreslog en tid, men skrev att jag ju inte har någon aning om var hon bor.......




.......känner hur jag sjunker............

alla drömmar och mål.... delmål......... bara faller bort.................

till slut finns bara ett enda svart hål kvar...........

precis som de svarta hål som finns i universum...... suger åt sig allt..... allt ljus... och lämnar inget kvar att se eller hålla fast vid..................

Av Maria - 21 augusti 2010 10:35

har insett att verksamhetschefen ljuger i sitt yttrande............... så nu har jag lagt till en rad om det i mitt yttrande.............

det borde fan i mig vara brottsligt att ljuga........ men jag vet....... vården kommer undan med allt......................

precis allt..........


ingen har hört av sig om ridgrejorna.......... känns som att de bara anmäler intresse och sen skiter i allt................ det vore ok - om de bara talade om det......... men det gör de ju inte.............


fick reda på igår på ridterapin att jag kommer vara där tillsammans med en ung kille på tisdagar........... ridterapeuten sa att han är så fin........... lite av en nörd..... och jag sa att det passar ju skitbra för jag är ju en nörd....... så jag ser fram emot det......... skönt att det kommer in fler människor i mitt liv.... även om de inte stannar för evigt..............


har så svårt att somna på kvällarna/nätterna............... tog dubbel dos propavan för att kunna få sova något inatt............. är jättetrött framåt 17-tiden......... men sen efter kl 22 så är jag jättepigg................... läkaren sa att många tar fluoxetin på morgonen för att de har svårt att sova om de tar den på kvällen......... men jag verkar ligga någonstans mittemellan istället............


ska kolla mailen........ sen kryper jag ner i sängen igen................. är rädd att jag ska slå mig själv så att jag får blåmärken...................... det här med kk knäcker mig verkligen.................. fattar inte hur man kan besluta om att neka vård pga att man har psykiska problem.............. har jag tur så får eller har jag väl cancer, för då slipper jag väl behandling........................................

Av Maria - 20 augusti 2010 21:28

kroppen skriker av ångest

känns som att huden kommer spricka

skakar

värk i käkarna

biter ihop tänderna för hårt

vägade mig nyss

58kg

något att glädjas åt när vågen visar mindre

8kg kvar till normalvikt

har glömt att äta idag

åt lite verum och müsli imorse

sen har jag glömt bort det

åt lite fryst pizza nyss och hälsofil


allt är hopplöst

mitt ord mot en verksamhetschefs ord

ett psykfall vs högt uppsatt gubbe

det är redan avgjort

precis som allt annat

jag saknar värde


tänker inte leva ett liv som psykfall

aldrig

då dör jag hellre

jag som hade så stora planer

plugga till ssk

jobba

hitta någon att dela livet med

skaffa familj

men nu kommer det inte bli något av det

för jag kan inte leva med den här smärtan


vården dödar mig

Av Maria - 20 augusti 2010 18:44

grät när jag gick till bussen

skärpte till mig sen

började nästan gråta i stallet, men så hämtade jag min trogne P

och då försvinner allt

jag trodde aldrig att det skulle gå idag

men det gick

började lossa redan när jag borstade honom

efter att ha suttit upp så försvann allt

precis allt

och han är så mjuk i stegen att jag inte får skav av att rida honom

jag tror i alla fall att det är därför

travade

och herregud vilken känsla

hade kunnat fortsätta i all evighet

ridterapeuten sa att det såg jättefint ut

det kändes underbart också

hade kunnat göra vad som helst för att bara få fortsätta

han och jag

i takt

kontrollerat, mjukt, varsamt, svävande

han får mig att känna mig så trygg

det är han som ev skulle titta lite åt sidan om ett flygplan kraschade och tänka "jaha...... och....?"

älskar den hästen

pratade med ridterapeuten om hur det blir den dagen då han inte finns längre

hon sa att hon inte kan föreställa sig det, det går inte

och jag, jag känner att hela stallet kommer bli tomt

det är den finaste, lugnaste och snällaste hästen i världen

sa att om den dagen kommer då han inte längre kan äta pga sina utslitna tänder, så kommer jag och matar honom med flaska


kom hem och kunde andas

såg att några höll på att flytta in i min trappuppgång

när jag kom till min dörr så kommer två unga killar fram och hälsar och presenterar sig som mina nya grannar

jag tappade hakan fullständigt

hälsade och presenterade mig

med hästskitig hand.......

men vem bryr sig

jag insåg att det här är helt nya studenter, för så "uppstyltat" brukar det aldrig vara annars

tyckte dock att det var trevligt...!

det ger ju ett intryck av att de kanske kan vara skötsamma, och det är ju en fördel

lite skillnad mot de andra som stor och djungelvrålade på balkongen och slängde fimpar och skräp från balkongen..........




har läst igenom yttrandet från KK

det är verksamhetschefen som skrivit

och det är baaaaaara smörja

det bästa är väl att han skriver att de nekar mig behandling pga att de "vet" att smärtorna bara är "psykiskt betingade"

för det är ju precis det jag har anmält - att jag inte får vård för att jag mår dåligt psykiskt

har redan skrivit ett svar där jag påpekar hur fel det är och gör "hämmad slarvsylta" av honom och hans verksamhet..........

skrev också att jag tycker att yttrandet talar för sig självt, för det är ju det hela anmälan bygger på

fick reda på också att de tilldelat mig en manlig läkare, och enligt lag får man välja och jag har valt en kvinnlig

så det har de tagit ifrån mig också


blir det inte en fällande dom så är mitt liv över

jag kan inte leva såhär

så fort jag går framåt i terapin, bearbetar, släpper minnesbilder, så kanske jag cyklar och har oturen att få skav och då rivs allt upp igen - plus att jag har så jävla ont

därför har jag beslutat mig för att lägga ner allt om det inte går min väg den här gången

de hade hjälpt mig om jag bara inte hade haft kontakt med psyk

kan man vara mer värdelös



kom en kvinna hit vid 18-snåret och provade och köpte en av de två ridsaker jag har lagt ut på blocket

gud vad skönt att bli av med det

få det bortgjort


nu ska jag antingen gå och hämta min cykel, den står vid busshållsplatsen och jag fick skjuts hem av min ridterapeut idag - den ängeln, för jag vill inte att den står där en hel natt

eller så går jag och lägger mig under bolltäcket

.........eller så gör jag bådadera............

Av Maria - 20 augusti 2010 11:35

jag hade rätt

KK har aldrig ämnat hjälpa mig

de tror att allt är psykiskt

därför säger de nej

nu är det KRIG

Av Maria - 20 augusti 2010 10:30

känner mig så avtrubbad...... kanske medicinen............ eller att jag inte somnade förrän tidigt imorse..................

slog på tvn när jag vaknat....... var jerry springer.............. och jag höll på att spy när en mörkhyad man stod och skrek att han hatade vita människor och att hans fru var hans slav...... och nu hade hon inga pengar kvar så nu skulle han hitta sig en ny slav................... är helt övertygad om att han är psykiskt sjuk...... han såg ut och betedde sig som om han vore psykotisk................. och så visar de det på tv..............................


tagit min medicin........ vill inte men gör det ändå..................... ångesten byggs upp så fort och så mycket att jag måste ta den direkt när jag vaknat... för annars kan jag inte ta den.................. jag... och SSRI....................


är rena kalabaliken på blocket............. folk mailar och är intresserade, och så hör de inte av sig igen.................... hoppas att tjejen som kommer hem till mig ikväll köper ridhjälmen........ så att jag blir av med den och kan tala om för de andra som inte hört av sig igen att den är väck................


ååååååååååååhhh!!!!!!!!! jag DÖR av ångest!!!!!!

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards