~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under mars 2011

Av Maria - 27 mars 2011 10:00

Grattis på födelsedagen, mattes lilla älskling!! Hela 5 år. Herregud Astrid. Känns som att jag hämtade dig där på den otäcka parkeringen igår. Minns när jag fick syn på dig och din gammelmattes väninna bara rev upp dig ur en kartong och slängde över dig i famnen på mig... Gud vad arg jag var på den kärringen för att hon gjorde så... Du hade rest långt och så slänger kärringen bara iväg dig, mitt på en gigantisk parkering... du hade inte levt länge om du blivit rädd och snirklat dig ur min famn med din lilla späda kropp....... Och idag är du fem år gammal och den klokaste av alla ninisar jag haft och träffat. Jag önskar av hela mitt hjärta att du blir MINST fem år till. Jag lever för dig. Andas för dig. Kommer alltid älska dig mer än något annat i världen. Är rädd för den dag när du inte finns längre....... livrädd.... Jag älskar dig som om du vore mitt barn.

Du ska få massa godis och annat gott idag, och så lovar jag att du kommer få det så mycket bättre när vi flyttat och fått mer utrymme. Då kan vi gå ut oftare, för det är så nära till gräs och till och med skogen. Jag lovar att du ska få vara ute mer då, och att du ska få vara med mig hela dagarna så som du var förut.


Älskar dig Astrid! ♥

  


...antar att du kommer fira din födelsedag på bästa sätt:


Av Maria - 26 mars 2011 19:30


Jag kommer släcka mina lampor mellan halv nio och halv tio... inte bara för att visa mitt stöd för miljön.. utan även för  alla de som omkom i jordbävningen och av tsunamin..... och för att jag hoppas på en bättre framtid.... för alla människor...

Hoppas att så många som möjligt stödjer aktionen... så att kanske de i lägenheten tvärs över gatan undrar varför ett helt hyreshus helt plötsligt slocknade..... och så att världens maktpampar kanske förstår att det är allvar.. att vi vägrar vara en del av slöseriet av energi..... Efter det som skett och sker i världen.. i Japan... ozonskiktet.... överallt... måste vi börja fundera på vilken värld vi vill överlämna till våra barn och deras barn...... Vill vi ge dem en döende planet... eller en hållbar planet.....

Hmm.. ja, det var dagens lilla "föreläsning"...........


Har klättrat på balkongen i minusgraderna och snålblåsten, men jag fick i alla fall ner vajern där jag hängt upp solskydd på somrarna....... Har alla fönster och balkongen i söderläge, så det så djävulskt varmt.....


......önskar nästan att jag hade ramlat...... två trappor upp... plus att man står som på räcket......... men.. jag tvivlar på att jag skulle dö av fallet, så därför "ramlade jag inte med flit"..........

Det är tungt att andas......... ångesten trycker ihop lungorna........... Försöker ta en stund i taget... en minut i taget....... Har inte tagit några piller... än....... Försöker ju undvika det om det inte är total kris.............. som vanligt......

C är fortfarande inlagd.... har svårt att röra sig....... Personalen är där och tar i henne och pillar överallt och hon får såklart ännu fler flashbacks av det....... och mår ännu sämre....... och kan röra sig ännu mindre........... Hon kräks av ångesten som de ger henne genom att ta i och peta på henne hela tiden...... så hon måste ligga på sidan så att hon inte kvävs av sina egna spyor.......... .................jag blir så jävla förbannad för de gör ju henne ännu sämre hela jävla tiden.............. och hon är så ensam........... så ensam................... och jag är inte ens där......... jag är fan 100 mil därifrån........... och jag går sönder av att bara tänka på att hon ligger där ensam... rädd...... otrygg... sårbar..........

  

Av Maria - 26 mars 2011 13:01

Har tittat på det kritiserade "Huset fullt av hundar" på svt-play. Programmet är ju helt sjukt. 6st hundar kommer - av alla möjliga raser - och så leker man Robinson och röstar ut 5 av hundarna på en vecka.

Mår illa. Det enda som saknas är väl handväskor eller annat "bling-bling" att stoppa sina nya accessoarer i..........

Stackars hundar....... och hur familjerna sedan väljer, ja jisses...... Vet de var det innebär att ha tex en terrier.... eller envis grythund som en tax......... och fattar de att hundar ÄR EXTRA busiga när de inte är vuxna...... och att man faktiskt kan LÄRA dem och uppfostra dem till att bli den ultimata flockmedlemmen......

Nej, usch för att bolla runt hundar överallt!!!


Om jag överlever och får ett liv så kommer jag att skaffa mig en hund - utifrån kunskap, erfarenhet, tid, aktivitetsnivå, osv. Om jag skulle vara helt utseendefixerad och strunta i hundens behov så skulle jag köpa mig en röd Amerikansk cockerspaniel, för jag ÄLSKAR dem. Men jag är rädd för epilepsirisken och så måste de få mycket motion eftersom det är en fågelhund - apporterande fågelhund om jag inte minns fel.... var flera år sedan jag tittade. Nu skulle jag vilja ha en Lhasa apso. Lagom stor, perfekt med promenader, massa pälsvård om man vill - eller också klippa ner pälsen, bra temperament, läraktig, osvosv...


Ligger här i pyjamasen fortfarande... Har inte dragit upp en endaste rullgardin. Orkar inte. Får se om jag orkar göra något senare....... ...känner mig så lat.. men min t säger att det inte är lathet, utan jag är bara så trött och slut av allt terapeutiskt arbete som maler på för sig själv i skallen hela tiden.....

Av Maria - 25 mars 2011 23:24

nu har hon hört av sig

hon är kvar på sjukhuset

de har tagit en massa prover men hittar ingenting

och min förra läkare som sa att man kunde "ta blodprov på själen"....

hon lever

gud vad skönt

nu kan jag krypa ner i sängen

bädda ner mig under bolltäcket

tårarna bara rinner, men nu av lättnad

hon är trygg och hon lever

Av Maria - 25 mars 2011 22:47

har inte hört av c........ smsen går fram.... har skickat några med jämna mellanrum......... skrivit att jag tänker på henne... finns vid hennes sida........... men vad hjälper det.................

ligger hon i ett dike någonstans - levande eller död - så vet jag ärligt talat inte vad jag gör.......................

  

fan

fanfanfanfanfan

hon är den närmsta vän jag har och som jag känt längst........ och vi har hållit kontakten mot alla odds......... hon är den enda jag har pratat med i telefon..........

känner henne så väl............. jag vet hur utmattad hon är......... hur jagad hon är....... hur jävla hårt hon kämpar för att överleva mot alla odds...... hon är den starkaste människa jag känner...... men som andra förmodligen skulle se som svag, eftersom människor med psykisk problematik oftast anses vara "svagare"......... men det är helt jävla fel, för det är precis tvärt om!


hör hon inte av sig............. ... .................. .......... ....... ... ...................

.

.

.

.

.

.

  


 



Av Maria - 25 mars 2011 17:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 25 mars 2011 16:09

Försöker fördriva tiden lite.......... tittar på stereogram...... gillar dem.. att något rörigt och grötigt kan bli så klart och tydligt.......

 

Av Maria - 25 mars 2011 12:13

älskade C sitter på sjukhuset med sin psykolog nu.......... skrev att hon hör av sig när hon vet mer......... jag förbannar det här jävla avståndet... för jag kan inte göra ett skit............. antar att hon blir inlagd....... och hon kommer vara där alldeles ensam.... på "förvaring"............ bara för att ingen bryr sig om att hitta en annan bostad till henne........... man kan inte gå igenom det hon gått och går igenom... utsätts för........ när förövaren följer efter och bor på andra sidan gatan............... det finns INGEN som orkar det........ INGEN.......

och hon är alldeles ensam......... helt totalt ensam........... och det skär som knivar i hjärtat...........

vad fan är det här för jävla samhälle???? vad fan är det här för "vård"???


försöker tänka att hon är i trygghet nu i alla fall.............. men samtidigt vet jag hur det funkar.......... "om du inte gör såhär så tar vi mobilen ifrån dig!!!"... "men jag kan inte... jag skulle göra det om jag kunde.. men jag kan inte.... det är ju därför jag är här...."........ "nähä, då är det ditt val - ingen mobil!!!"................

Alla jävla hotelser, bestraffningar i förebyggande syfte, brutna löften, suckar, utskällningar....... osvosv........ Fy fan säger jag bara....... Folk i allmänhet tror nog att psykiatrin är extra noga med bemötande och hjälpinsatser, men det är fan i mig tvärt om! Så BRA bemött från början till slut har jag aldrig blivit som inom den somatiska vården!! På psyk är man bara ett psykfall - inget annat. Och allt man säger är paranoia, lögner, eller kan till och med göra så att någon idiot påstår att man är psykotisk - bara för att man "har svar på tal"!! Bara för att man mår psykiskt dåligt/är psykiskt sjuk så innebär inte det att man är dum i huvudet!!!!! De borde istället vara GLADA och UPPMUNTRA att patienterna vill vara involverade i sin vård!! Men nej, då är man bara "jobbig" och som straff får man ett par diagnoser till och så lite lögner nerklottrade i journalen........ "Pat hotar att straffa ut sig från avd"....... Jag har hört, sett och varit med om det mesta....... och ALLT är ok enligt patientnämnd, HSAN och Socialstyrelsen...... ALLT.


helvetes jävla skit!!

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards